Pijn in mijn knieën na het hardlopen. Hoe kan dit?

Sinds twee weken loop ik elke dag hard. Het ging prima alleen sinds eergisteren heb ik pijn in mijn knieën na het hardlopen. De dag daarna houdt het ook aan. Alleen als ik dan weer ga hardlopen verdwijnt de pijn langzamerhand. Wat is dit en wat kan ik eraan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Loop je niet te hard van stapel. Je lichaam moet de kans krijgen zich erop in te stellen. Heb je een schema? Het beste kun je beginnen met minutenloopjes (dus 3 min hardlopen, 2 min wandelen). En goede schoenen...
Heb je wel goede hardloopschoenen, als je hardloopt is dat van groot belang. De schokken van de weg waarop je loopt hebben veel effect op je lijf.

In de bron wordt goed uitgelegd waar je op moet letten bij het kopen van hardloopschoenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het advies dat je overal krijgt is om niet elke dag te lopen, maar twee of drie keer in de week. Dan heeft het lichaam de tijd om te herstellen. In dit geval zijn het de knieën die gaan piepen, bij een ander is er een ander onderdeel dat het zwakst is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede schoenen zijn belangrijk, vooral als je op een harde ondergrond (asfalt) loopt. Misschien kun je in een bos gaan hardlopen?
Je loophouding is belangrijk (fysiotherapeut), maar ook de juiste steun van je schoenen (als de zool niet goed is, staan je voeten verkeerd, en daarmee je knieen).
Wat loopschoenen betreft: goedkoop is duurkoop, en een sportieve schoen is geen loopschoen.