Toch middenvoetsbeentje gebroken? Ook na bezoek ziekenhuis.

Hallo,
zaterdag tijdens het voetballen heb ik mij bezeerd aan mijn voet. Ik heb hier een trap opgehad. Ik kon gelijk niet meer lopen en mijn middenvoetsbeentje deed enorm veel zeer. Ik heb eerst een fysio gezien, die verwees mij per direct door naar het ziekenhuis. Daar werd een foto gemaakt. Hieruit concludeerde men dat er niets te zien was.
Maar nu een dag verder is de zwelling enorm toegenomen, plus dat het klopt en afentoe extreem warm wordt. Verder was gisteravond mijn middelste teen blauw en waren al mijn tenen dik. Net merkte ik op dat er nu ook een bloeduitstorting aan de zijkant van mijn voet zit.
Wanneer men drukt op mijn tenen doet dit enorm veel zeer en ook zowel de onder- als de bovenkant van mijn voet is extreem gevoelig.

Kan iemand mij eventuele adviezen geven wat te doen. Ik denk dat er namelijk toch een breukje zit.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 3 uur:
EDIT: Het trekt ook door naar de buitenkant van mijn voet. Is dit slechts een bloeduitstorting? Of kan er ook iets van een spier of band beschadigd zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Je hebt waarschijnlijk je voet verstuikt.

Bij een lichte tot matige verstuiking is het vooral van belang om de zwelling en pijn te bestrijden.
Meestal wordt aangeraden om de boel in te zwachtelen, maar dat moet wel goed gebeuren.

Ga dus even naar de huisarts.

Want bij een zwaardere blessure kan meer ondersteuning nodig zijn in de vorm van bijvoorbeeld tape, een brace of een spalk.

Een eventuele breuk in het bot kan op advies van een arts met een röntgenfoto of scan uitgesloten worden.
Dat is dus al gebeurd. Maak je daarover geen zorgen.

Maar een ernstige verstuiking is net zo lastig: Bij een ernstige verstuiking kan kortdurend een gipsverband nodig zijn gevolgd door een tapeverband gedurende enkele weken of, in bijzondere situaties, een chirurgische ingreep.

Wanneer nodig kan een arts een ontstekingsremmend en/of pijnstillend middel voorschrijven om een eventuele ontsteking en de pijn tegen te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik ben geen arts maar weet wel dat ik een keer een polsbreuk heb gehad, buiten dat het blauw was en de pols stijf, had ik geen centje pijn.
Terwijl ik ook andere ongelukjes heb gehad met verrekkingen of kneuzingen tot gevolg, hier had ik veel meer last van en dit werd ook helemaal blauw en dik.
Ik kon toen het ziekenhuis ook niet geloven.
Dit MOEST wel een breuk zijn!
Nu wil ik niet zeggen dat het altijd zo werkt, wel dat het heel goed kan dat je erg veel last kunt hebben van iets dat geen breuk is.
Beterschap ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je echt erge zorgen maakt dna zou je kunnen overwegen nog even een bezoekje aan de huisarts te brengen en hem het verhaal en je voet voorleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is, kunnen ze dat wel aflezen.
Dus ga er van uit dat het goed zit.
Uit ervaring kan ik je zeggen dat breken anders pijn doet en minder zwelt.

Mocht je het nou over een tijdje nog niet vertrouwen, neem dan contact op met de afdeling radiologie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoiets heb ik ook mee gemaakt. Na onderzoek in het ziekenhuis bleek dat ik mijn middenvoetsbeentje niet volledig gebroken gehad maar dat het een scheurtje was in mijn middenvoetsbeentje. Daarnaast was het ook zwaar gekneusd. Ik zou je echter aanraden om langs de dokter te gaan. De kans is groot dat je druk verband krijgt en een week op krukken moet lopen. Ingipsen doen ze niet snel bij zulke situaties. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha dit heb ik ook gehad !!!! Zwaar gekneusd zeiden ze na het maken van foto's ! Maar twee dagen later keek mijn ook erna ( ambulance personeel ) en zei hij is duidelijk gebroken ! Second opinion zou ik zeggen !!