Hoe kom ik van mijn trechterborst af?

Ik heb volgens mij een beste kuil op mijn borst.
Ik wil het laten opereren door de nuss techniek.
Ik weet niet alle handelingen.
Weet iemand hoe dit allemaal in zn werk gaat?
Ik weet dat je een ruggenprik krijgt en is dat erg pijnlijk? Of kan je ook een andere manier van verdoving krijgen?

Als iemand er ervaring mee heeft hoor ik het verhaal graag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Foto! :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik ben ook erg benieuwd hoe dat er uit ziet haha, nog nooit van gehoord.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een deuk in de borst tik maar ff in bij google ziet er wel eng uit voor mensen die er geen ervaring mee hebben

Antwoorden (3)

In de patientenfolder in onderstaande link staat hoe de operatie in zijn werk gaat en wat je vervolgens wel en niet mag.

Als het goed is, doet een ruggenprik niet meer pijn dan een gewone injectie.
12 jaar geleden
Een operatie is de enige manier om echt de vorm van je borst te veranderen.Het best kun je aan je eigen Chirurg vragen hoe het een en ander precies in zijn werk gaat.Als zou het een standaard operatie zijn dan nog heeft elke specialist zijn/haar eigen werkwijze.
Een ruggenprik is een ,even, gemeen prikje,maar weet je,je krijgt voor de ingreep altijd een kalmerend tabletje waar door je je redelijk kunt ontspannen en het een en ander gaat dan een klein beetje langs je heen.
Als je het straks achter de rug hebt denk je,het viel mee!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Methoden om een trechterborst te opereren zijn:
De Ravitchmethode, dit is de klassieke methode.

De Nuss-procedure, dit is een nieuwe methode.
Er is bij deze methode aan beide zijden van de borstkas een kleine snede nodig voor het inbrengen van de zogenaamde Nuss-bar, dit is een gekromde staaf die na het inbrengen 180 graden wordt gedraaid zodat de borstkas als het ware van binnen uit wordt uitgedeukt.

De operatieduur hiervan is veel korter maar de stang moet na 3 jaar wel weer worden verwijderd. De borstkas is dan in staat zelf de nieuwe vorm te behouden. Het is een minder ingrijpende ingreep met twee kleine littekens. Deze Nuss operatie is mogelijk tot ongeveer 35 jaar, daarna moet altijd de klassieke ingreep worden gedaan.

Een ruggenprik is even vervelend, maar niet echt pijnlijk.
Of de operatie ook onder volledige narcose wordt gedaan vraag je best aan je behandelende arts.