Wat kan ik nog doen om van de aanhoudende nek en schouderpijn af te geraken? ( spierpijnen )

Ik heb na een fitnesstraining van begin dit jaar heel veel pijn in nek en schouders. Overbelast dus. Ze adviseerde me te rusten. We zijn nu inmmidels een half jaar verder en vanaf het moment dat maar iets terug doe , heb ik terug die stevige aanhoudende spierspanning/pijn in nek en schouders. Gek word ik ervan. Ben al bij huisarts geweest, ct scan van nek ik ook genomen; kine en osteopaat hielpen helaas ook niet . Heb nu spierontspanners voorgeschreven gekregen maar die helpen ook niet echt . Wat nu ? Ik wil echt van die pijn af !

1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb je al eens aan fysiotherapie gedacht?

Het beste antwoord

neem een warme douche of warm bad, en doe hierin of onder een paar oefeningetjes met je nek, doe dit elke dag even liefst 3x per dag slechts een paar minuutjes even een beetje extra je nek en schouders bewegen (niet overdrijven, gewoon rustig aan een beetje bewegen), kan natuurlijk ook zonder douche of bad, maar door de warmte worden de spieren iets soepeler en gaan de oefeningen makkelijker.
je kunt ook warmtepleisters op plakken voor de oefeningen.

na een tijd van rust kan je nek/schouders ook stijf worden of blijven van het te weinig doen. dus gewoon een tijdje wat extra bewegen is zeker goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer eens te gaan zwemmen !!
Gewoon rustig aan wat baantjes schoolslag zwemmen werkt zowel ontspannend als spier versterkend zonder het te overbelasten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er worden (ook in belgie) oosterse medische massages aangeboden, waarvan ze zeggen dat het een geneeskrachtige uitwerking heeft. Ook zo'n zakje met een soort erwten die je in de magnetron kunt doen (weet er de naam niet van, maar is wel bekend bij veel mensen) kun je op je spieren leggen. Dit zou volgens velen ook goed moeten helpen.