Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Het lukt mij maar niet om leniger te worden om comfortabel in de kleermakerszit te komen, hoe kan ik dit het beste opbouwen?

Het is gewoon pijnlijk om in de kleermakerszit te komen, eerst was ik een stuk leniger, maar nu kan ik echt niets.
Sinds een week, mediteer ik elke avond een half uur, maar het is juist pijnlijker geworden, hoe kan ik mijn spieren het beste opbouwen om lang in de kleermakerszit te zitten?
Ik heb last van mijn linkerbeen, bij mijn lies, bij mijn lies, maar dan meer naar links toe (dus meer naar buiten) en soms nog een spier die van mijn bil naar mijn heup ongeveer gaat. Hoe kan ik dit het beste oefenen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Doe er eens als je gaat mediteren een warme deken over leggen dan worden en blijven je spieren warm. Misschien zou je ook nog van te voren een warme douche kunen nemen zo dat jou spieren warm worden.

De betreffende spieren/pezen regelmatig trainen, en niet alleen bij het mediteren. Train je algemene soepelheid door (bijvoorbeeld) yoga oefeningen, niet alleen die ene beweging

plat op de grond gaan zitten.. 1 been leg je helemaal plat tenen naar je toe die vast pakken en zo naar voren buigen en weer terug.. je andere been hou je dan gebogen.. ik heb een spieraandoening gehad in me benen.. kon ook niet lang in dezelfde houding zitten.. als ik al zo kon zitten.. door die oefening maak je je spieren wat soepeler

Je moet het langzaam opbouwen, als je gelijk een half uur gaat zitten forceer je je spieren. Je gaat toch ook niet gelijk een half uur achter elkaar rennen? Je begint gewoon eerst een minuutje en zo steeds opbouwen. Veel succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100