Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb mijn pols gekneust, kan ik het afbinden?

Gisteren heb ik mijn pols gekneust tijdens het sporten.
Het doet veel pijn als ik me pols beweeg.
Zou ik mijn pols kunnen afbinden met tape of dergelijke?
Me pols is een beetje blauw en er is een zwelling.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het blauw en gezwollen is kun je het beter niet verbinden, het beste is om je pols met arniflor ( te koop bij de apotheek of drogist ) in te smeren dit helpt goed tegen zwellingen en blauwe plekken en verder zo veel mogelijk laten rusten maar wel beetje blijven bewegen anders wordt je pols te stijf.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik zou eerst wachten totdat der zwelling een beetje minder is geworden en het dan tapen

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kan het ook koelen met ijs zodat de zwelling minder erg word en dan doet het niet heel erg pijn en ga morgen lekker naar de huisarts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afbinden? Niet doen, dat is ergens heel strak iets.omheen doen, dan kan het bloed er niet goed door.
Het beste kan je een pijnstiller nemen en je pols op een kussen leggen, ook in bed. En dan morgen ochtend even langs de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt gewoon bij de apotheek of drogist rekbaar verband kopen als je niet naar de huisarts kan/wil en dat draai je er om heen. Houd de vingers volledig vrij en pas op dat het niet te strak zit.

Voorbeeld: http://www.kiesbeter.nl/medische-informatie/medische-encyclopedie/een-hand-of-voet-verbinden/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afbinden zeker niet doen, ondersteunen is wel een goed idee. Ik heb zelf bij de drogist van het merk tubigrip een op maat knipbare "sok" gekocht die je over hand en pols kan trekken. Werkt prima en je blijft mobiel. Is in verschillende maten te koop en wasbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een gekneusde pols kun je niet zelf verbinden, wel door een (kundige !) huisgenoot.Gebruik hiervoor liever geen tape, maar rekbaar verband en houdt je arm omhoog ,dit kan door je arm in een doek te houden, s nachts op een kussen leggen.
Bij enige twijfel naar de huisarts gaan,en de pols hand nooit te strak verbinden (afbinden) dat belemmert de bloedtoevoer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding