Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn dochter van 3 heeft met regelmaat, ca. 3x per week, een zere linker knie. Bij veel last is er ook vaak een rood vlekje te zien. Wat kan dit zijn?

Wanneer de pijn over is, meestal volgende dag, is ook het vlekje weg. Vlekje kun je niet wegdrukken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
729
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3x per week een pijnlijke knie betekend even langs de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad nelly3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik loop al vanaf maart bij de kinderarts met uiteenlopende klachten, waaronder ook de pijn in haar knie. Zij weten nog steeds niet wat het kan zijn. Vorige week weer geweest voor controle en werd naar huis gestuurd met "ik moet er even over nadenken, kom in januari maar weer". En nee het komt niet van op de harde vloer spelen, het zit namelijk ook vaak aan de zijkant van haar knie.
Ze heeft ook vaak hoofdpijn en viel in maart vaak "uit" zeg maar. Hersenscan, bloedprikken e.d. heeft tot nog toe niks opgeleverd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Misschien speelt zij
vaak op haar knieen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Onze zoon had vroeger
ook zo.n plek,toen hebben
we eens goed opgelet en
na het spelen op een harde
vloer kreeg hij dit.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Zere knie kan te maken hebben met groeipijn. Een kind van 3 groeit nu erg snel en kan daarom groeipijn optreden. Rode vlekjes is een teken van een reactie. Misschien heeft ze een allergie ergens voor. Als ik u was zou ik een afspraak maken met de huisarts om het een en andere uit te sluiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan allerlei oorzaken hebben, kinderen hebben wel vaker rode plekjes, nu bij toeval bij uw dochter bij de knie.
ik zou voor de zekerheid gewoon langs uw huisarts gaan en dit even laten bekijken..geeft u als moeder rust toch
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding