Dubbel kijken, stress of lichamelijke problemen?

De laatste tijd zie ik dubbel, meestal als ik in de auto zit of ver weg moet kijken. Ook als ik mijn hoofd meer naar boven kantel gaan de beelden verder uit elkaar.
De oogarts meldde mij dat het een spier achter mijn oog is, zelf denk ik dat er andere oorzaken kunnen zijn.
Ik heb een stressvolle baan, sliep niet goed ( veel zweten ) en niet veel.
Als ik een goede nachtrust heb gehad, valt het wel mee maar in de loop van de dag word het erger en erger.
Tevens wordt ik zelf duizelig ervan en ben al een keer omgevallen omdat ik mijn hele oriëntatie kwijt was.
Mijn ogen hebben geen sterkte afwijking, dus heb ik geen bril nodig. Dingen die dichtbij zijn heb ik totaal geen moeite mee, als ik me focus op dingen verder dan 2 meter van me af ga ik dubbel zien.
Als ik zo dubbel ga zien heeft het zo'n gevoel dat als je voor de grap scheel gaat kijken, alleen gebeurt het automatisch.
Tevens hebben ze mijn bloeddruk ook nog niet gemeten, wat ik wel vreemd vind.
Ik hoop dat iemand iets van informatie voor me heeft,
zodat ik dit sneller kan oplossen en zeker niet meer op deze manier hoef te auto rijden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (3)

Je bent al bij de specialist. Hoe komt het dat je zijn diagnose niet kunt overnemen? Is dat eigenwijsheid (sorry) of je zesde zintuig?
Vraag een second opinion. De kans dat een andere oogarts er ook naast zit, is niet groot en stelt je allicht gerust.
Wat mij niet gerust stelt, is dat je auto rijdt met een verstoord gezichtsvermogen. Ik denk je je verantwoordelijkheid moet nemen en stoppen met rijden tot je ogen weer goed zijn.

Overigens is dat verhaal van die spier goed mogelijk, dat kan inderdaad een reden zijn van dubbel zien. Dat heb ik meer gehoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een goed antwoord zal je naar een specialist moeten, maar ik herken dit wel uit mijn omgeving. Er zijn mensen die ook een stressvolle baan hebben en aan het einde van de dag gaan ze ook een beetje dubbel kijken. In hun geval ligt het aan stress, daar is ook onderzoek naar gedaan bij hen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zal niets mis zijn met de diagnose van de oogarts, maar het kan wel zo zijn, dat er ook andere zaken met je aan de hand zijn, die niet direct met je ogen te maken hebben.

Je schrijft in je toelichting o.a. stressvolle baan, niet goed slapen, veel zweten, desorientatie en zelfs omvallen! Alle reden om naar je huisarts te gaan, en dit allemaal met hem te bespreken. Je huisarts kan goed beoordelen wat de juiste weg is, b.v. doorverwijzing naar een internist, of adviezen hoe je je leven mogelijk wat anders moet inrichten, zodat je minder stress hebt, en beter slaapt.
Maak een afspraak met je huisarts en vertel je verhaal! Dan kan hij ook je bloeddruk opmeten.
Succes!