hoe kan ik me lies probleem oplossen?

telkens als ik loop doet me lies of tenminste richting lies heel erg pijn! bij paar rek en strek oefeningen doe ik gewoon zonder dat ik pijn krijg maar sommige wel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Misschien is het een idee om naar je huisarts te gaan en dat hij je doorstuurt naar het ziekenhuis voor een echo of röntgenfoto.
Daarna kunnen ze je verder helpen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Contact opnemen met een Fysio.

Tegenwoordig heb je geen verwijzing meer nodig voor de fysio. Kijk wel even van te voren naar je verzekering of het gedekt word. Anders kost je het een flinke duid..

Verder doe ik vooral me strek oefeningen onder de douche.
De straal op je spieren zetten. Maar doe dit niet te vaak..

Het beste is toch of de Ha of de Fysio

Toegevoegd na 1 minuut:
die kunnen eventueel kijken als het met oefeningen het niet beter word een doorverwijzing naar het ZKH..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf heel lang last gehad van mijn liezen. Ze hebben een botonderzoek gedaan en daar kwam uit dat het vanuit het SI gewricht kwam. Ik ben een tijd lang naar fysiotherapie gegaan om mijn pijn weg te oefenen en daar kreeg ik het advies om mijn beenspieren op te rekken omdat deze verkort zouden zijn. Ik ben nu na een half jaar van de pijn af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het eens met de vorige sprekers dat het verstandig is met liesklachten naar de huisarts te gaan (evt fysiotherapeut indien verzekerd). Vaak zijn het spierproblemen (of de aanhechtingen van de spier: pezen). Maar inderdaad kan ook uitstraling een rol spelen: je voelt het in de lies maar het komt bv vanuit de heup. Ik kan me overigens voorstellen dat je sport ook een rol speelt (overbelasting bv). Verder bestaan er ontstekingen in de lies of bv een liesbreuk, vandaag de deskundige die eens moet kijken. Liesblessures kunnen overigens zeer hardnekkig zijn met name als sporten de oorzaak is en je door wilt blijven sporten (Robben). Succes dus.