Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb jeuk aan mijn schaamlippen, ik scheer mijn schaamhaar niet, hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
Hoe maak je schoon in die regio en hoe vaak?
Wat voor ondergoed draag je?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat je de punten maar eens moet nagaan van de reacties die al gegeven zijn, daar kom je aardig ver mee lijkt me.
Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien helpt het om er een beetje yoghurt op te smeren. Klinkt heel raar maar dat helpt vaak ook bij inwendige schimmels.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat is natuurlijk niet leuk voor jou.

Maar er zijn zo veel mogelijke redenen.
Enkele voorbeelden zijn.

Een ontsteking van de vulva
Een SOA
Bacterie
Schimmeltje
Te strakke (onder) broeken
Verkeerd maandverband. Mijn tante kan vb niet tegen always.
Hygiëne was eventjes wat minder ( washandje te oud, maandverband te lang aan, ondergoed niet genoeg ververst of gewoon al verkeer geveegd na wc bezoek )
Hygiëne was eventjes te veel ( te veel water erin gemikt, te veel zeep gebruikt, zeep gebruikt waar je niet tegen kan... en dat deed de natuurlijke balans veranderen )
Allergie voor iets dat je at
Gewoon jeuk van je haren omdat je zegt dat je niet scheert ?
En zelfs spanning en stress komen voor sommige vrouwen ook in dit rijtje te staan.

Als het binnen een dag of twee nog zo is, dan lijkt het me het beste naar een arts te gaan. Hij zal je ook meer info vragen en onderzoeken. Roodheid, geur, afscheidingen...

Hij zal je het meest passende middel geven om te genezen.
Er zijn dermatologische melken, dactarin of dactacort ( mijn favoriet voor mijn probleem na een kuur met antibiotica ) vaginale gel...
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding