Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb jeuk aan mijn schaamlippen, ik scheer mijn schaamhaar niet, hoe komt dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, dat is natuurlijk niet leuk voor jou. Maar er zijn zo veel mogelijke redenen. Enkele voorbeelden zijn. Een ontsteking van de vulva Een SOA Bacterie Schimmeltje Te strakke (onder) broeken Verkeerd maandverband. Mijn tante kan vb niet tegen always. Hygiëne was eventjes wat minder ( washandje te oud, maandverband te lang aan, ondergoed niet genoeg ververst of gewoon al verkeer geveegd na wc bezoek ) Hygiëne was eventjes te veel ( te veel water erin gemikt, te veel zeep gebruikt, zeep gebruikt waar je niet tegen kan... en dat deed de natuurlijke balans veranderen ) Allergie voor iets dat je at Gewoon jeuk van je haren omdat je zegt dat je niet scheert ? En zelfs spanning en stress komen voor sommige vrouwen ook in dit rijtje te staan. Als het binnen een dag of twee nog zo is, dan lijkt het me het beste naar een arts te gaan. Hij zal je ook meer info vragen en onderzoeken. Roodheid, geur, afscheidingen... Hij zal je het meest passende middel geven om te genezen. Er zijn dermatologische melken, dactarin of dactacort ( mijn favoriet voor mijn probleem na een kuur met antibiotica ) vaginale gel...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100