Mijn oog jeukt erg en wordt rood. Wat houdt het precies in?

Ik krijg een beetje jeuk en ga krabben. Dan krijg ik nog meer jeuk en wordt het rood.
Mijn oog wordt ook een beetje kleiner vergeleken met mijn andere oog.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als het het zelfde is als wat ik heb, is het een bacterie die in de haarzakjes van je wimper nestelt. Het is moeilijk te bestrijden. Ga er in elk geval mee naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou heel goed last kunnen hebben van hooikoorts.
je hebt misschien wat stuifmeel in je oog gehad en krijg je jeuk..
of misschien ben je allergisch voor dieren, en heb je een honden of kattenhaar in je oog..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat krijg ik als ik in de buurt van een kat kom, dus een allergie op dierenhaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je blijft krabben blijft het geïrriteerd.
Voordat je langs de huisarts gaat, probeer er eerst minstens een dagje van af te blijven.
Heb je dan nog steeds last, ga dan even langs.

Het kan een allergische reactie zijn, maar er kan ook een klein zandkorreltje vast zitten.
Een minuscuul zandkorreltje voelt aan als een hele steen, wanneer het in je oog zit.