Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Koorts na het gebruik Ventolin Diskus, is dit normaal?

Ik heb vandaag tegen het piepend ademhalen en de benauwdheid een ventolin diskus gekregen. Maar ik heb nu 39 graden koorts en ik moet ontzettend hoesten. Het hoort allang uitgewerkt te zijn, ik heb het rond 9 uur 's ochtends pas gebruikt. Is dit normaal? Komt het wel door de diskus of word ik gewoon toevallig ziek?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

mijn dochter gebruikt haar hele leven Ventolin. de enige keer dat zij last kreeg was toen ze 20 pufjes op een dag had genomen tegen haar benauwdheid, dat was veel te veel. de koorts die jij nu hebt is wslijk het gevolg van iets anders, griep oid. wel zou ik even de huisartsenpost bellen en je verhaal voorleggen. ze geven vaak adequate info waar je fatsoenlijk de nacht en het week-end mee inkunt. sterkte!

Bijwerkingen van Ventolin kan je vinden in de gebruiksaanwijzing, die is bijgevoegd bij je medicijn..... maar ik denk niet, dat koorts daarbij hoort. Als je twijfelt: bel de huisarts of apotheek.

Je krijgt géén koorts van Ventolin. Wat wel kan, is dat je iets onder de leden hebt waardoor je het nu erg benauwd hebt, waartegen de Ventolin helpt (tegen de benauwdheid dus), en dat diezelfde infectie je nu echt ziek maakt. Kijk op de aanwijzingen van de Ventolin hoe vaak je het moet gebruiken: 1 keer daags? 2 keer? Vaker? En houd in de gaten hoe je je voelt, als je je slechter gaat voelen kun je het beste even de huisartsenpost bellen en overleggen. Beterschap!

Je krijgt geen koorts van Ventolin. Het is waarschijnlijk iets anders. Als je astma hebt (ik weet niet of dat zo is, maar ik veronderstel dat je het hiervoor gebruikt...) is je weerstand een stuk lager. Je hebt langer last van een ziekte en bent sneller ziek. De ziektes zijn vaak ook erger. Het is waarschijnlijk dat je benauwd bent door een virus. Niet rechtstreeks natuurlijk, maar je kan dankzij een ziekte moeite krijgen met ademhalen. Het kan er dus wel mee te maken hebben. Het werkt niet zo lang. En het kan er niet door komen. Tenzij... heeft iemand anders hem gebruikt toen diegene ziek was? Dan kan het zijn dat je het virus hebt opgelopen (niet jezelf, want dan ben je er immuun voor). Al is het bijna niet mogelijk dat je er zo snel koorts van krijgt. Een virus moet bijna 3 dagen van tevoren al in je lichaam zitten om er ziek van te worden. Nog iets wat uitsluit dat het Ventolin is. Beterschap!

Je hebt koorts vanwege "exacerbatie COPD" zoals dat met een duur woord heet. Een infectie bovenop de astma/bronchitis. Deze komt zeker niet door de Ventolin. Ik zou de huisarts bezoeken.