Hoe snel heeft schimmelcreme effect op smetplekken en schimmel?

Ik heb van de huisarts creme gekregen.
Heb een plekje onder mijn borst en bij mijn vrouwelijke gedeelte..
Tot aan mijn einde bibs.
Alleen heb het gevoel dat het plekje onder mijn borst alleen dikker word.
Zelf heb ik vermoeden dat het geen schimmel is, of alleen erbij. Dat de bron wat anders is.(borst)
Bij mijn kont was het smet maar het zijn dat is wel iets minder rood.
Alleen naast mijn vagina is het nog roder.

Ik gebruik mirconazolnitraat 2 x d
Hoe snel moet je enig effect hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uhm, ik gebruik gewoon talkpoeder, van zwitsal, was zó weg... werkt geweldig, vindt ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad, heb je al met talkpoeder geprobeerd? In de tropen zweert iedereen er bij. Het kan ook eczeem zijn, dan heb je een ander zalfje nodig. Iets met teer en als dat nog niet helpt, corticosteroïden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Talkpoeder is handig als er nog geen problemen zijn. Dus dat is een goede tip voor als het probleem verder opgelost is, nu heeft de vraagsteller daar niet erg veel aan...

Het beste antwoord

Na een paar dagen smeren zou je al enig effect moeten zien. Is er na een week nog niets veranderd dan kun je dat het beste aan je huisarts voorleggen. Vaak is dit soort huidaandoeningen een combinatie van factoren, zoals vocht en de stoffen in het menselijke zweet, die de huid kunnen irriteren. In huidplooien speelt er vaak een schimmel een rol mee maar ook eczeem kan door schimmels verergeren. Daarom wordt er soms ook een combinatiecrème of -zalf gegeven van een schimmelwerend middel en een lage dosering steroïden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

schimmel heeft een 7à10 dagen nodig om te verdwijnen mits de goede creme,eventuele jeuk zal vrijwel onmiddellijk moeten verdwijnen.
fremar