Plotseling transpireren en "bijna" flauwvallen, hoe komt dat?

Hi mensen,

ik ben 23, 1m81 60kg, een paar weken geleden onder volledig narcose gelegen (neusoperatie). 2 weken later terug begonnen met fitnessen. Tijdens die training voelde ik mij al niet goed in mijn vel, ik heb halverwege moeten stoppen omdat ik een opgelbazen maag had, moeite had met zien en rechtstaan, dus snel naar de kleedkamers en toen kreeg ik opeens zo'n gevoel van ik moet nu gaan liggen want ik heb geen kracht meer om recht te staan en begin stilaan niks meer te zien.

Omdat de banken niet echt geschikt zijn om te liggen ben ik met wat paniek snel terug naar de ingang geweest en hen snel duidelijk gemaakt dat het niet gaat met mij en dat ik moest liggen, ze namen me snel terug naar de kleedkamers en heb ik me alsnog op mijn rug gelegen op de banken. Ze brachten wat water en suiker. Dus kort gezegd, toen was het wel heftiger dan vandaag.

Vandaag kreeg ik dus weer een gelijkaardige aanval, of hoe moet ik het noemen? Ik begon plotseling te transpireren (ik had wel weinig gegeten) en weer begon ik minder en minder te zien en minder kracht, ik snel wat sportdrankje en een eiwitshake gedronken en daarna wat cornflakes gegeten met melk, nu gaat het terug wat beter...

Mijn vraag is; wat kan dat zijn? (Ik heb een ietswat lage bloeddruk), zou het aan mijn bloeddruk liggen? Of zou ik een suikerprobleem hebben? Of wat kan het anders zijn? Binnekort heb ik afspraak met huisarts, het moest er even uit, intussen hebben jullie misschien enig idee wat het kan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie bij een paar van je andere vragen dat je verschillende medicijnen gebruikt (hebt). Misschien moet je die medicijnen met de klachten waarvoor je ze slikt(e) hier ook even noemen. Ze hebben vast invloed op je huidige klachten.
Ritsuka
12 jaar geleden
wat eet je op een dag? de genoemde klachten kunnen ook voorkomen als je te weinig eet. Helemaal omdat je de klachten krijgt bij inspanning. Even naar de huisarts lijkt mij ook wel een goed idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien te snel begonnen na je operatie heb je t alleen als je gaat sporten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze klachten heb ik ook.
Ik ben ook wel diverse keren echt flauwgevallen.
Bij mij komt het door ondervoeding en ondergewicht en dan ga ik toch fitnessen zonder gegeten te hebben.
Misschien sport jij ook te veel en eet je te weinig.
Je hebt best een laag gewicht,zeker voor een man/jongen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey, eerst en vooral heel erg bedankt voor de reacties... Is een bloedsuiker test altijd betrouwbaar? Zou me graag nog eens laten testen op bloedsuiker... Ooit hebben ze wel een zeer lage groeihormoon geconstateerd. Namelijk 100 ng/ml (IGF-I) en het zou tussen de 188 en 400 ng/ml moeten liggen. Daarom hebben ze een provocatietest laten uitvoeren waar ze om de zoveel moeten mij tot stress toestand brachten (cortisol verlagen) en op die manier zien hoe het daadwerkelijk allemaal zit. Die testen waren wel ok. Kan een lage IGF-I waarde een reden zijn van mijn klachten? Iemand enig idee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt ook op een angstaanval maar narcose blijft ook lang in je lichaam dus toch maar ff naar de huisarts lijkt mij. sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou het is mij ook duidelijk dat je veel te mager bent! Eet je wel genoeg? Ga in ieder geval even naar je huisarts

Het beste antwoord

Ik ben het met de boven antwoorden gevers eens, lage bloeddruk is een mogelijkheid maar ook een laag suiker gehalte in het bloed kan een oorzaak zijn van transpireren en flauwtes. In ieder geval een bezoek aan de huisarts is aan te raden. Niet doorlopen met deze klachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Klachten, signalen, kenmerken, verschijnselen en symptomen van lage bloeddruk
Normaal gesproken zullen er pas klachten optreden als de bloeddruk erg laag is. De belangrijkste klachten zijn:
vermoeidheid/sufheid;
algemeen zwak gevoel;
duizeligheid (lichtheid in het hoofd), duizelingen, 'sterretjes' voor de ogen en flauwvallen;
misselijkheid;
onscherp zien.

als je niet een arts bezoekt, kan je zelfs in een shock belanden...dus dokter een paar dagen weg of niet, bezoek dan maar zijn vervanger...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze verschijnselen kunnen optreden 24 uur na een ingreep onder volledige narcose, bij de meeste mensen!

Sommige mensen zullen hier geen last van hebben, andere misschien een week.

Een neusoperatie is natuurlijk iets waar het lichaam aan moet wennen, de eerste zorg stuurt je lichaam dus naar het herstel van die neus.
Hierdoor zijn er meer voedingsstoffen nodig in dat deel van je lichaam, zal misschien je zuurstof en je suikergehalte in je bloed dalen.

Het kan dus aan je bloeddruk liggen.
Als je nog voldoende bij bewustzijn bent om te eten, kan je altijd eens proberen een druivensuiker op te zuigen.
In het ziekenhuis geven ze glucose, maar druivensuiker is eigelijk iets vergelijkbaars.

Aangezien je een afspraak hebt met je huisarts zou ik dit zeker vermelden, dit kan immers nooit kwaad.

Veel beterschap!