Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kan een kromme rug veroorzaakt door slechte houding weer recht gaan groeien? En bij wie moet ik zijn om dit probleem te verhelpen?

Hallo ik ben 15 jaar en ik heb een kromme rug. Ik heb niet echt erge klachten, maar zou willen weten of mijn rug weer kan recht groeien, en hoe? ik zou het erg waarderen als iemand met ervaring terug antwoord.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je bent nog jong, en gaat nog groeien. Het is normaal dat jonge mensen last krijgen van hun rug, vooral tijdens groeispurten. Wanneer je echt een kromme rug hebt, zul je erg veel (altijd) een goede houding aan moeten nemen. Ook moet je letten op hoe je tilt. Een huis- of schoolarts kunnen je hierbij helpen, en zonodig doorsturen naar een fysiotherapeut. De oplossing dat Sherpa geeft is misschien wel goed, maar ik denk dat je daar wat te jong voor bent.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100