's Ochtends benauwd door vele moppen in neus. Wat te doen?

Wanneer ik 's ochtends wakker wordt, heb ik een benauwd gevoel. Ik adem door mijn neus en (ik denk door hooikoorts) 's ochtends zit mijn hele neus vol met moppen. Wanneer ik hem goed heb gesnoten, voel ik me meteen minder benauwd. Maar heb dan wel het gevoel dat ik de hele nacht te weinig lucht heb binnen gekregen. Hoe zou ik 's nachts mijn neus open kunnen houden? Iemand een tip?

Toegevoegd na 5 minuten:
Die pilletjes tegen hooikoorts helpen wel, maar wil ik liever niet iedere dag slikken, want dan moet ik het grootste deel van het jaar pilletjes slikken! Iemand dus een andere tip dan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat is moppen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mommetjes..
bulletjes..
bitterballetjes..
kortom opgedroogd snot..
bamibal
12 jaar geleden
Weesper moppen? Belgenmoppen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, snot, maar dan in de opgedroogde versie :) Dus als je dan je neus gaat snuiten, dan komen er allemaal opgedroogde 'moppen' uit. :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stuur ze op naar "max geheugentrainer". Die kunnen daar wel wat goede moppen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er niets aan doen. Pleister of klemmetjes verwijden de ruimte..dus meer ruimte voor snot. Sochtend gewoon flink snuiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te droge lucht misschien, ik heb sinds kort een luchtbevochtiger op mijn slaapkamer dat helpt mij prima.
Dus meet eens de luchtvochtigheid.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
snuit je neus gedurende de nacht een paar keer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je al geprobeert te druppelen met een zoutoplossing voordat je gaat slapen? of een neusspray met verzorgende olie?

Antwoorden (2)

Het "gevoel dat je de hele nacht te weinig lucht hebt gekregen",
dat zal wel meevallen.
Als je het echt benauwd krijgt, dan wordt je daar wel wakker van.

Ik heb precies hetzelfde. Ook door hooikoorts en allergie voor huisstofmijt.
Als ik 's nachts wakker wordt dan heb ik altijd een verstopte neus. Dan gebruik ik neusspray, een simpele neusspray die bij mijn bed staat. Van dat zoutwaterspul van Kruidvat.

Misschien helpt bij jou een opengesneden ui,
naast je bed.

Ik slik overigens wel iedere dag een Aerius Pil tegen de hooikoorts en inderdaad het hele jaar plus sinds kort een zware neusspray voor de ochtend, nl. Flixonase.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je begint je antwoord al direct zo van.....stel je niet aan..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja, alleen maar fijn als het meevalt, Marion :)
Ik stel me niet aan, maar heb er wel last van, vandaar deze vraag :) Ik heb namelijk 's ochtends echt het gevoel dat ik naar adem snak, en wanneer ik dan mijn neus heb gesnoten, is dat gevoel weg. Sommige mensen gaan automatisch door hun mond ademen wanneer het door de neus niet zo goed gaat, ik doe dat dus niet, dus vraag me serieus af of ik dan niet te weinig lucht binnen krijg 's nachts wanneer ik slaap? Als dat niet zo is, ben ik alleen maar gerustgesteld ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ieder mens gaat bij lucht tekort vanzelf door je mond ademen, alleen jij merkt t niet ,anders had je deze vraag vandaag niet gesteld..
er zijn veel mogelijkheden om je neus open te houden, bv voor t slapen gaan even stomen met eucalyptus of leg een vicks inhaler op je nachtkastje..
regelmatig ophalen is beter dan snuiten, hiermee maak je alleen nog maar meer slijm aan .
ook het insmeren van je borst met dampo of zo wil ook helpen, zout water opsnuiven.. maar adem tekort heb je niet.. het is vervelend, maar niet dodelijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt geen adem krijgt gaat je mond vanzelf open dat heb je snachts niet door maar is een automatisme van je lichaam die toch lucht wil hebben, maar heb er zelf ook last van en weet ook zelf niet wat ik er aan kan doen tot hyperventilatie aantoe(overdag) omdat ik dan ook niet door men mond adem, maar snachts zaag ik flink de bomen om
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, ik ervaar de toon niet als vervelend, hoor! Ben alleen maar blij wanneer het meevalt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde niet: stel je niet aan.
Ik bedoelde: maak je geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo pakte ik het ook op hoor, momo ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gaat t allemaar weer een beetje @rianino?
beterschap...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, nog steeds een drama hier 's ochtends, wat mijn neus betreft dan, haha! Maar eigenlijk ben ik wel gerustgesteld door de berichten hier, want ik maakte me wat zorgen. Ik dacht, als ik me 's ochtends zo benauwd voel, dat kan nooit goed zijn, dan heb ik het vast in mijn slaap ook benauwd gehad! Een fijne gedachte dat dit niet zo is, en dat mijn probleempje herkenbaar is!
@RiaNino

Ik voel met je mee.
Sinds een paar jaar heb ik naast astma ook last van 'chronische verkoudheid', wat jij hebt maar dan de hele dag.
Van mijn longarts kreeg ik hiervoor een neusspray 2 x per dag te gebruiken ("Nasonex"), het helpt.

Advies

Aan de huisarts/longarts recept vragen.

P.S. bij ons betekent "moppen" : grappen,
je weet wel "om te lachen'.