Snel wisselende temperatuur tussen rust en inspanning, wie weet wat dat kan zijn?

Mijn man sukkelt al ruim een maand met stijgende/dalende temperatuur en heeft last van vermoeidheid. In de ochtend is zijn temp normaal (36.5-37.1) maar bij de geringste inspanning vliegt die omhoog tot zelfs (38.5-39.0). De HA staat voor een raadsel, heeft bloed laten onderzoeken maar niets wees erop dat er iets ECHT mis is. Toch MOET er iets mis zijn lijkt mij! Hij heeft al 2 AB-kuren gehad maar deze hebben ook niet geholpen. Iemand ervaring met dit verschijnsel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Voor zover ik weet bestaan er afwijkingen aan de 'temperatuurregeling' bij mensen.
Als het niet snel over gaat zou ik een verwijzing vragen aan de huisarts en de diagnose niet aan dokter google overlaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dan kan er iets mis zijn met de hypothalamus, ja.
In dit geval zou ik toch eens gaan kijken bij een Cardioloog. Er zijn honderden redenen te verzinnen waarop iemand vermoeidheidsverschijnselen ontwikkeld bij lichte inspanning. Vaak is er sprake van een verminderd conditie door niet sporten, roken, ziekte, ouderdom enzovoort.
Hoe reageert hij bij zware inspanning? Hoe vaak beweegt hij per dag? Zijn ook belangrijke vragen.