Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik gapen op een snelle manier opwekken?

En dan bedoel ik niet om te zien dat iemand anders gaapt en je daarna zelf gaapt.

Is er ook een andere methode?

Als ik moet gapen dan ontspant het me. Nu ik het nodig heb, hoef ik niet te gapen. Vandaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gapen is een reflex als reactie op iets wat gebeurt in jouw lichaam. Het lijkt me moeilijk om die prikkel zelf bewust te maken. De ontspanning kan komen omdat je in het gapen al jouw gezichts- en vooral de grote kaakspieren en spieren rond het keelgebied aanspant en tegelijk uitrekt. Dat is iets wat je ook wel bewust kunt doen. Als je een keer gaapt, voel dan waar het allemaal spant in de spieren van jouw gezicht-hals. Daarna kun je het imiteren als je jouw gezicht ontspannen wilt hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als ik moet gapen doe ik Meestal mijn mond een beetje open en dan kijk ik in het licht. Misschien werkt het ook bij jou...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk aan gapen, begin met nep-gapen, en de kans is groot dat je na een paar keer vanzelf écht moet gapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het schijnt dat als je leest over gapen dit gapen opwekt.

Het werkt niet bij iedereen maar als je je onderkaak voorbij je bovenkaak beweegt en daarna diep inademt begin je te gapen. (ik heb het ook even geprobeerd en bij mij werkt het;-))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga van het lezen van dit topic al gapen, dus ik denk dat dat lezen inderdaad wel werkt :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap ook eigenlijk niet waarom iemand niet kan gapen als hij dat wil. Lezen over gapen, denken aan gapen.. ik kán dan gapen als ik wil. Meestal kan ik het ook tegenhouden, maar als je het wilt, dan lukt het. Bij VS werkt het blijkbaar anders?
Wat ook goed helpt ( eigen ervaring) is dat je er gewoon veel aan moet denken op het moment dat je wil gapen. Dan gebeurt het meestal ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een filmje op internet bekijken waar mensen gapen. Zien gapen doet gapen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding