Erge pijn, lange dagen, hoe hiermee om gaan?

Ik had afgelopen maandag een auto helpen duwen en dat is ontzettend zwaar op m'n knie gevallen.
De volgende dag meteen dik en ik jankend naar de arts gegaan, kreeg te horen een ontsteking te hebben en dat ik het moest koelen, rust geven en pijnstilling moest nemen.
Allemaal braaf gedaan, maar de pijn blijft zeuren. Ik weet dat een ontsteking aan de knie vervelend en lang kan duren. Maar ondertussen moet ik er wel mee omgaan en mijn dagen door zien te komen.
Ik zou graag tips willen om het makkelijker te maken met de pijn of de dag door komen.

Zoals ik al zei, pijnstilling en stil zitten doe ik al. Ik wil oplossingen die 'out of the box' zijn, alles is welkom en zal worden uit geprobeert.

De pijn zit aan beide kanten van de knieschijf, is nog lichtelijk gezwollen. Ook kan de pijn zeuren en af en toe stekend zijn.

Heel erg bedankt.
;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gebeld met de arts en het werd me afgeraden m'n knie te verbinden, dus ook af te tapen. Wel is het een zeer goed advies, helaas gaat deze voor mij niet op.
Toch heel erg bedankt.

Het beste antwoord

Ik zou in ieder geval gewoon veel rusten, en misschien naast pijnstillers kalmerende thee drinken, of iets doen dat jouw kalmeert en je minder aan de pijn doet denken.

Je kunt bijvoorbeeld ook een hele goeie, spannende film downloaden/kopen en kijken.
Dit is namelijk een goede afleiding en zal je minder doen denken aan de pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof het of niet, maar ik ben al bijna door elke film heen gebrand en ik moet toegeven, de tv komt me aardig de strot uit. Ook als ik zit te kijken, lijkt de tijd nog steeds tergend traag te gaan. Toch heel erg bedankt voor je advies. Ik zal morgen gewoon nog een filmpje opzetten.

Andere antwoorden (5)

als je geen aanleiding hebt om aan de arts te twijfelen zul je de zaak gewoon uit moeten zitten, voorzichtig bewegen en niet belasten.
Bij twijfel nog een keer naar de arts, en eventueel een foto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb altijd een reden om aan de arts te twijfelen, dat heb ik in het verleden wel geleerd. Ik zit het ook maar gewoon uit, maar afleiding zoeken is zo moeilijk. Op een gegeven moment heb je alles al gedaan en gezien.
Prachtige gelegenheid om een een heel nieuwe hobby aan te pakken.
Er zijn zo veel leuke dingen die je zittend kan doen.

Of die boeken te lezen die je al lang wilde lezen.

Misschien dat dat niet direct tegen de pijn helpt,
maar wel als je goede afleiding hebt, dat je minder
last van de pijn zult hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het een zeer goede tip, maar ik ben iemand die al heel erg veel leest. Ik heb al erg veel gelezen. Heb mijn uitgelezen, al mijn tijdschriften zijn gelezen. Ook alle films al bijna gezien. Breien doe ik heel erg weinig, ik krijg zo een pijn in mijn handen ervan.
De iPad is gaan vervelen. De laptop is gaan vervelen. De PS3 is gaan vervelen. Ik ben nu mijn PSP aan het afraggen en daarna weet ik het ook niet meer.
Wat mij helpt is me heel erg concentreren op de pijn, hoe het exact werkt weet ik niet.
Ik denk dat ik helemaal ' in mezelf' ben en dan tegen mezelf zeg dat ik de pijn de baas ben.
Dit houd je natuurlijk geen hele dag vol, maar het is te proberen.
Het is eigenlijk het tegenovergestelde van afleiding zoeken.
Succes en beterschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent nu een week verder.
En je hebt nog steeds last van de knie.

Als je nu nog een week verder bent,,dan is het probleem al een heel stuk minder.
Maar het gaat allemaal heel langzaam.
Als je goed kunt lopen,,ga dan wandelen.
Zo veel mogelijk,frisse lucht zorgt er ook weer voor dat je s,nachts goed kunt slapen.
En daardoor rust je knie weer wat het genezingsproces bevorderd,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pas wel op dat je niet te veel stil zit,je loopt risico op trombose door veel stilzitten.
zorg dat je knie hoger ligt dan je heup en je voet weer hoger dan je hart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit niet teveel stil. Ik sta iedere 2 uur op om naar de wc te gaan. Ook op de stoel blijf ik constand bewegen, want stilzitten is echt een drama. Toch zal ik heel erg veel rekening houden met je advies, heel erg bedankt.