Kan ik algeheel moe worden door (de werking van) nachtlenzen?

Sinds juli vorig jaar heb ik nachtlenzen, rond die tijd ben ik mij ook heel moe gaan voelen. Ik weet niet of ik me al erg moe voelde voor dat ik nachtlenzen gebruikte, ik weet wel dat ik in augustus vorig jaar op vakantie mij enorm fit voelde. Ik ben naar eventuele oorzaken aan het zoeken en sta momenteel onder behandeling van een homeopaat. Ik zat me opeens te bedenken of nachtlenzen (die de vorm van je oog veranderen) ervoor kunnen zorgen dat je je moeier voelt dan normaal. Ik vind nachtlenzen erg fijn, vooral omdat ik overdag me nergens druk om hoef te maken wat betreft zonnebrillen ed.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

Zie je overdag echt 100%, dus even goed als voor de nachtlenzen met een bril of gewone lenzen?
Vooral als je je ogen intensief gebruikt, bijvoorbeeld als je veel in de auto zit, dan kan je erg moe worden als je niet goed ziet.

Heb je er andere schoonmaak of inzet vloeistoffen bij, zou kunnen dat je daar niet tegen kan.

Als je denk dat het door de nachtlenzen zelf komt, dan kan je de nachtlenzen een tijdje niet gebruiken, dan heb je wel een bril nodig, maar die heb je vast nog wel ergens liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,

Deze ervaring zijn wij als fabrikant van Nachtlenzen nog nooit tegen gekomen. Omdat, zoals jij ook al aangeeft, alleen het toplaagje van je ogen veranderd, lijkt het haast onmogelijk dat dit in verband staat van jouw algehele vermoeidheid. Zeker omdat jij aangeeft dat je er goed mee kunt zien. Belangrijk met Nachtlenzen is dat je ze regelmatig laat controleren door de contactlensspecialist. Twijfel je, ga dan een keer extra terug voor controle en vraag hem advies.