Nee, dat is niet slecht voor je nieren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bron: kan ik helaas niet vinden DUS in dit geval is het niet slecht voor je nieren anders had ik het kunnen vinden.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik vond wel dat er gepraat werd over het loslaten van nierstenen door de trampoline maar elders vond ik weer dat dat niet van toepassing is: http://masterchensays.wordpress.com/2011/10/06/effect-of-impact-exercises-on-kidney-stones/

Als je GEEN nierziekte hebt ofzo blijft mijn antwoord: nee, trampolinespringen is niet slecht voor je nieren. Zie ook dat artikel waar wordt uitgelegd wat trampolinespringen met je lichaam doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha prachtige bron! Omdat jij het niet kan vinden, zal het geen kwaad kunnen.. Levert je alleen wel een dikke min op..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat klopt niet. Als ik jou vraag of het zitten op een stoel slechter is dan een kruk ga jij toch ook zoeken of je daar informatie over kan vinden? Als je dat niet gevonden hebt is het dus niet zo of is het nooit onderzocht. Vraagsteller heeft het 'ergens gehoord', als ik dan flink ga googlen en in het nederlands en het engels en ik kan nergens een relatie vinden tussen nierproblemen en trampoline springen is die relatie er dus niet. Ik kan dan met vrij grote zekerheid zeggen dat het niet slecht is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste is de vergelijking niet treffend want we hebben het hier over een medische kwestie. Ten tweede kun je er in beginsel al geen - definitief uitspraak of oordeel over doen, tenzij je een internist bent. Gemakshalve ga ik er van uit dat je dat niet bent, anders hoor ik het natuurlijk graag. Ten derde; als je zoekt naar een medische oorzaak, gebruik dan alsjeblieft geen google of wikipedia. Daar zul je dit specifieke geval al helemaal niet kunnen vinden. Neem dan een medisch handboek, medisch tijdschrijft of raadpleeg bijvoorbeeld een wetenschappelijke medische website als MedlinePlus. Dus nogmaals. Je benadering is onjuist. Als je het niet kunt vinden, betekent dat niet dat het niet bestaat. En in geval van een leek op medisch gebied geldt deze stelregel al helemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk jij nu werkelijk dat je via google geen medische onderzoeken kan vinden? Ik ben redelijk (para)medisch onderlegd en ik weet hoe ik moet googlen, dank je. Je wikipediavoorbeeld is nogal belachelijk want dat kun je inderdaad hier niet gebruiken. Geef nu eens een argument dat als je goed zoekt of iets waar is en het niet gevonden hebt het dan wel waar zou moeten zijn. Denk je echt niet dat als er gevaar zou zijn voor de nieren bij trampoline springen je dat niet met een paar minuten googlen zou moeten vinden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lijdt echt aan zelfoverschatting. Via google kun je absoluut zeker, met 100 procent overtuiging niet alle medische onderzoeken vinden. Veel onderzoeken staan namelijk in tijdschriften als bijvoorbeeld Annals of Internal Medicine, Nature Medicine en British Medical Journal. Dit zijn - onder andere - toonaangevende medische tijdschriften waarvan jij de inhoud niet met google kunt vinden, omdat je enkel tegen betaling in hun archieven kunt speuren. Deze informatie vind je dan ook niet in zijn geheel terug via google. Bovendien, sla je door enkel te zoeken op google de voledig beschreven medische literatuur over. Google Books is namelijk onvolledig. Je geeft met zoveel woorden aan, dat wanneer jij iets niet kan vinden, het niet bestaat. Dat is een volledig alogische redenering. Mocht je al een beetje wetenschappelijk zijn ingesteld dat pak je als eerste een medisch handboek en zoek je vanuit die aanpak een oplossing op de hoofdvraag. Wanneer je alle informatie niet tot je beschikking hebt, kun je ook geen weloverwogen beslissing nemen of een bepaald feit wel of niet voorkomt. Je tast volledig in het duister als je een ander wel van zo'n stelling voorziet. Je kunt simpelweg niet stellen dat wanneer jij het niet kan vinden, het niet bestaat. Daarvoor moet je echt een nestor, een autoriteit zijn op het gebied waar je uitspraken aan waagt. Ten slotte wil ik benadrukken dat wanneer je geen arts bent, in jouw geval, je op zeer glad ijs bevindt wanneer je je aan medische uitspraken waagt. Doe het gewoon niet, je hebt er geen opleiding voor genoten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt een vraag gesteld en een vrij simpele over wat gezond is en wat niet. Als het niet gezond zou zijn zou je er wat over kunnen vinden en ja ook via google. Als het namelijk onderzocht zou zijn en niet gezond zou zijn is dat zulk groot nieuws dat je het kan vinden. Ik durf te zeggen dat ik weet wanneer ik mijn mond moet houden als het om medische adviezen gaat (ik riep hier al vaak genoeg dat je DAT aan een huisarts moet vragen) en wanneer niet. Verder vind ik dit niet eens een medische uitspraak maar meer een gevalletje 'gezond verstand antwoord'.