Als je in behandeling bent bij een podotherapeut, moet je daarnaast dan nog naar een pedicure?

Bij de vorige afspraak met mijn podotherapeut heb ik gevraagd of zij ook iets aan mijn nagels kon doen. Toen ik daar kwam, vond ze het allemaal nogal meevallen en deed niets. Zij vroeg of ik ook naar een pedicure ging, dat was dus niet het geval, vervolgens pakte ze een vijl en ging hiermee over 2 nagels, klaar! Dit vind ik heel vreemd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Misschien bedoelde zij het als les? Het is namelijk vrij eenvoudig om nagels te vijlen. Tenzij jij een lichamelijke beperking hebt waardoor je dat niet zelf kunt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat denk ik niet. Mijn nagels klemmen het nagelbed helemaal af, dit lukt je zelf niet.

Antwoorden (3)

Ja een podotherapeut knipt niet je nagels en haalt geen eelt weg. Dit moet je zelf doen of laten doen bij een pedicure.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de podotherapeut behandeld alleen huid- en nagelaandoeningen in het geval een (medisch) pedicure hiertoe niet bevoegd is.
Bij jou zullen de klachten waarschijnlijk niet ernstig genoeg zijn en ook door een (medisch) pedicure behandeld kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet vreemd.

Daar is een podotherapie niet voor.

Kijk hier wat een podotherapeut allemaal wel doet.

http://www.podotherapie-tilburg.nl/podotherapie/wat-doet-een-podotherapeut/

O.a:

•Voorlichting
Adviezen over de dagelijkse voet- en of nagelverzorging en schoeisel.

Toegevoegd na 2 minuten:
•Instrumentele behandeling
Als uw (medisch) pedicure uw nagels, eelt of likdoorns niet kan behandelen.

http://www.podotherapie.nl/pages/sitepage.asp?articleid=137320:137325&token=275056746@NcdOhiNaNfeLihPa