Kan je door te snel eten diarree krijgen?

Ik heb het vaak als ik moet haasten, om naar sporten te gaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K
Ritsuka
12 jaar geleden
Neem de tijd om te eten, wat je nu doet is heel slecht voor je lichaam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, bedankt voor je bericht. grt

Het beste antwoord

Als ik het goed begrijp eet je gehaast en gaat dan gelijk sporten?
Je lichaam heeft dan geen kans om het eten te verwerken omdat je spieren moeten bewegen. Dat kan niet gelijktijdig, en aangezien jij niet stopt met sporten moet je lichaam dus zorgen dat het stopt met je eten verteren. Je eten wordt dan dus heel snel door je maag en darmen gestuurd en komt er als diarree uit.

Het is wijs om 2 uur voor het sporten te eten. Heb je daar geen tijd voor, eet dan een beetje en de rest ná het sporten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je eten moet je goed kouwen, anders krijg je problemen, nu zal jij er extra gevoelig voor zijn,want dit geld niet voor iedereen,als je zeker weet dat jij hier last van krijgt, moet je toch wat meer tijd nemen om te eten.Je eet w.s te groten stukken en dat kunnen je darmen niet aan.
12 jaar geleden
volgens mij niet. het zou door stress kunnen komen. probeer minder te haasten dan weet je het verschil.