Ik ben afgelopen zaterdag nagal hard gevallen, mijn wijsvinger is dik en wat paars. Gebroken og gekneusd?

Ik kan mijn vinger niet buigen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Hoe kunnen wij dat nou weten? Zou het niet handiger zijn bij je huisarts langs te gaan? Dan kan die naar het ziekenhuis verwijzen voor een röntgenfoto.

Antwoorden (5)

Als je je vinger niet kunt buigen is de kans op een breukje groot. Laat voor de goede orde foto maken in zkh, na verwijzing door huisarts uiteraard. Alleen zo krijg je duidelijkheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen een rontgenfoto zal antwoord geven op je vraag....ik heb vaak wat gebroken gehad. Ik heb vaak wat gebroken gehad terwijl ik er van alles mee kon doen, en wel eens iets niet gebroken had maar gekneusd....en verging vd pijn. Maar ook vice versa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm lastig te bepalen, dat je hem niet kan buigen, lijkt op een breuk, doordat je zegt dat je hem niet kan buigen.

Maar breuken worden vaak niet paars en dik. Ik zou even bellen met je huisarts. Voor het geval dat.

Toegevoegd na 59 seconden:
Hm lekker nederlands weer van mij, maar jullie snappen het wel.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een breuk kan ook paars en dik worden als het OOK gekneusd is.
Dik, paars en pijn wijzen meestal op een kneuzing en/of een bloeduitstorting. De huisarts beheerst wat technieken om te bepalen of het zinvol kan zijn om een röntgenfoto te laten maken. Die foto hoeft ook nog geen 100% uitsluitsel te geven maar een breuk is er in heel veel gevallen toch wel op te zien. Ga even langs bij je huisarts, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien je knie ook al bont en blauw ziet zou ik maar eens even langs de dokter gaan als ik jou was. Het computerscherm waaruit 2 handen komen om jouw vinger en knie te onderzoeken moet nog uitgevonden worden.