Ik heb het gevoel dat mijn ogen achteruit gaan.Maar met mijn lenzen zie ik nogsteeds scherp.Is mijn oogsterkte dan nogsteeds hetzelfde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Zie je zowel veraf als dichtbij even scherp?

Het beste antwoord

Als je ogen achteruitgaan, kan het zijn dat je nog wel scherp ziet, maar dat dat (iets) meer moeite kost. Soms te merken aan hoofdpijn 's avonds of na computeren, maar soms ook pas te merken als je een nieuwe bril/lenzen hebt (ik besefte pas toen ik m'n nieuwe bril kreeg hoe moe ik steeds 's avonds was geweest).
Je kunt je ogen altijd laten meten bij de opticiën, dan weet je het zeker.