Werkt zo'n elektriciteits band van tell sell?

Je zie het vaak op tell sell: een soort riem die met elektriciteit ofzo. je spieren aanspant en dat je daardoor afval. Mijn vraag is of dit zou kunnen werken en of iemand misschien ervaringen met dit soort dingen heeft. alvast heel erg bedankt.

mvg,

Roy

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Zonde van je geld, enige manier om gezond en blijvend af te vallen is gezonder eten en meer bewegen.

Het beste antwoord

Als 't zou werken zou de verzekering het vergoeden, en zouden huisartsen in de rij staan om je zo'n ding voor te schrijven.

Echter, dat gebeurt dus niet, mijn eenvoudige doch voedzame conclusie is dan ook dat 't niet werkt. Overigens heb ik wel zo'n ding, maar dat was meer interesse en hij was goedkoop (15 euro bij Kijkshop of zo). 't Prikt wat, en ik heb eigenlijk gewoon niet 't idee dat 't iets nuttigs doet. Bedenk je ook dat al die dames die dat ding dragen in zo'n Tel Sell reclame gecast worden omdat ze zo atletisch zijn. Niet omdat ze net twee jaar lang zo'n ding hebben gedragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Al die zogenaamde afvallen-zonder-moeite apparaten/pillen en andere onzin werken niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn broer heeft er een gekocht.
Geen resultaat, dikke vette miskoop.

Bovenstaande antwoord sluit ik me helemaal bij aan, maar je eilde horen van ervaring, dus bij deze: werkt niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n ding doet alleen maar pijn, maar effect? Ho maar... Niet kopen, het is een miskoop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zo'n apparaatje een keer gratis gekregen als actie ergens van. Het werkt in de zin van: Het spant de spier die je wilt aanspannen duidelijk aan en af. Het gevoel dat het geeft is echter zeer naar. Daarna voelt de spier vaak stram aan, een beetje hard zeg maar. Niet echt lekker.

Overigens werkt het absoluut niet om af te vallen; Om af te vallen moet je verantwoord eten en voldoende bewegen. Het kan echter wel werken om een bepaalde spier wat strakker te maken. Het effect is echter minimaal, omdat de spier niet echt belast wordt, maar voornamelijk elektronisch geprikkeld wordt.

Alle producten die gemaakt zijn om "gemakkelijk" af te vallen, zijn grotendeels onzin en werken niet buiten dat je op de juiste manier eet en beweegt.

Overigens heet de methode EMS (Electrical Muscle Stimulation). In mijn bron lees je over de controverse rond het onderwerp.

EMS werkt wel als TENS in pijntherapie en in de medische wereld om spierverslapping te voorkomen bij patiënten die bijvoorbeeld langdurig moeten liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ook hier heb ik ervaring meer.

Ik heb wekenlang met zo'n ding om mijn middel op de bank gezeten.
Het ging zelfs mee op vakantie.
Een paar flesjes van die gel gekocht. Die kon je toen nog bij Kruidvat los kopen.

Resultaat: nihil, niks, nada, nothing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kreeg hem gratis van drogisterij.net bij een bestelling. Maar toen ik hem probeerde, voelde het alsof ik elektrisch geladen werd, zeer onprettig. Ik heb hem meteen weggegooid.

Kijk met zo'n ding ook uit als je een pacemaker oid draagt. Dan is het zelfs gevaarlijk.

Conclusie: mij hielp het in elk geval niet. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik zo'n band regelmatig en ben er heel tevreden over. Je spieren spannen duidelijk aan en ik krijg er ook echt spierpijn van. Om af te vallen zou ik het niet gebruiken, daar moet je calorieën voor verbruiken en dat doe je hiermee niet echt.