ik ben al drie dagen lang misselijk? maar heb geen koorts/griep symptomen.. wat kan je er tegen doen?

ben niet verkouden, geen hoofdpijn, geen keelpijn of buikpijn.. ik ben alleen de hele dag misselijk. Ik heb GEEN gevoel dat ik moet overgeven. Wat kan je er tegen doen? ik kan niet tegen paracetamol...

Toegevoegd na 1 uur:
het klinkt raar maar het lijkt net op de misselijkheid in me keel zit ofzo.. thanks voor de reactie's! die ik kreeg! ik heb wel migraine maar daar heb ik nu geen last van?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
26K

Het beste antwoord

Klinkt raar maar een glas cola helpt vaak tegen misselijkheid.
Als het lang aanhoud, dan toch even langs de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oo dat wist ik niet, weer wat geleerd :)

Andere antwoorden (4)

Lauwe cocacola drinken geen light geen zero echte cocacola
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bent u regelmatig misselijk zonder direct aanwijsbare reden?
Dan zou u eens naar uw dieet moeten kijken. Bij veel mensen verloopt de vertering van koolhydraten relatief slecht.
Door een paar simpele tests is na te gaan door welke koolhydraten u misselijk wordt.

De oorzaak bevindt zich vaak in de darmen, waar de vertering niet goed verloopt. Door de ontregeling van de vertering raakt ook de maag van slag en produceert te veel maagsappen. Deze lopen dan in feite over naar de slokdarm, waar ze oprispingen veroorzaken. Zeker wanneer er zich veel gas in de darmen bevindt, die zich via de maag een weg zoekt naar buiten (uw mond), kan zo'n gasontsnapping tegelijk ook wat zuur meenemen, waardoor een oprisping ontstaat.

Dat betekent dus dat er zich te veel gas bevindt in uw darmen. Normaal gesproken hoort er zich daar geen gas te bevinden. Het gas kan er op een aantal verschillende manieren komen:

U slikt lucht in, omdat u te gulzig eet
U drinkt een koolzuurhoudende drank
U eet voedsel dat u niet kunt verteren

Weet niet of dit op u van toepassing is maar hopelijk heeft u er wel wat aan.
Welke soort misselijkheid hebt u? Zure oprispingen, maagpijn..?

Hebt u last van maagpijn kan u ook bijvoorbeeld malox of riopan gebruiken.

Bij zure oprispingen eerder gaviscon of rennie.

Betert het niet en je weet echt niet vanwaar het komt raad ik u aan de huisarts te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om alleen antwoord te geven op de vraag wat je tegen de klachten kan doen, haal bij de apotheek domperidon. In 2010 was dit nog verkrijgbaar in de drogist, nu moet je hiervoor naar de apotheek. Dit is naar maagklachten ook echt tegen de misselijkheid. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat dit heel vervelend is.
Wanneer de misselijkheid aanhoudt zou ik er wel voor kiezen naar de huisarts te gaan.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Domperidon helpt idd tegen misselijkheid +
Alleen toen ik pas de apotheek belde, kreeg ik toch als antwoord dat ik een recept nodig had.
Hey! Ik heb dat gevoel ook heel vaak, net als dat je maaginhoud in je keel zit. Mijn moeder zegt dat ik me aanstel. Ik heb het vaak bij gym en onderweg naar school. Vaak ook na het eten. Ik heb dit als zo 'n 3 á 4 maanden.
Groeten, Tessa