Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand een duidelijke foto van een haarluis?

Hallo, heeft iemand een duidelijke foto van een haarluis? Ik weet namelijk niet of ikze heb maar ik weet ook niet hoe ze eruit zien! Ik woon alleen dus ik kan het niemand vragen. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt met een stofkam je haar kammen, kam het eerst door met een gewone kam en kam boven wit papier, vallen er kleine beestjes op het papier, dan heb je hoofdluis, behandel niet alleen je haar met spul dat hoofdluis doodt, maar ook al je kleren, beddengoed, stoffen bekleding, denk hierbij ook aan de auto, was op minstens 60 graden, stofzuig grondig en leg dingen die niet in de wasmachine kunnen 48 uur en de vriezer.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De foto's in eerder gegeven antwoorden zijn weliswaar hoofdluizen, maar over het algemeen is het enige wat je ziet witte of donkere stipjes in de aanzet van het haar.

Hier een foto van hoofdluizen zoals je deze aan kunt treffen in je haar. Bij de apotheek kun je alle informatie krijgen over hoofdluis en het bestrijden en voorkomen er van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f6/Headlice.jpg/260px-Headlice.jpg

hierbij een foto
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje ik heb zelf twee keer een beestje gevonden op mijn kussen en onder de douche toen ik me har aan het wassn was, die was een beetje doorzichtig met een zwart stipje in het midden is dit dan een luis ofniet??
Op google luizen intikken was voldoende geweest..

Toegevoegd na 47 seconden:
De bron is een foto van hoofdluis, met de hareb erbij om je een idee van grootte te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding