Last van vermoeidheid, haaruitval, trillen en darmen, wat kan dit zijn?

Vermoeidheid en haaruitval heb ik nu enkele jaren, darmklachten sinds een paar maanden maar gaat iets beter na het krijgen van medicijnen (Omeprazol) en ben ik heel trillerig sinds ongeveer een week. Ik tril niet als ik gewoon rustig zit of lig maar wel als er spanning staat op mijn spieren of beweeg. Op internet lees ik dat dit allemaal de symptomen kunnen zijn van ernstige ziektes zoals MS, Parkinson, Chronisch Vermoeidheids Syndroom of de ziekte van Lyme. Ik maak mezelf ernstig zorgen.

Zelf dacht ik altijd dat het misschien verband kon houden met mijn leefwijze aangezien ik een Wajong uitkering heb wegens psychologische klachten en weinig beweeg, veel achter de computer zit, ongezond en ongevarieerd eet en ook laat naar bed ga en veel uitslaap.

Toegevoegd na 19 uur:
Ben net naar de huisarts geweest, deze zegt zal wel stress zijn, en heeft mij bloed laten afnemen voor cortisol en testosteron.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (2)

bij zon scala aan klachten zul je inderdaad even langs de arts moeten gaan.
het kan van alles zijn en als ik je ongezonde levenstijl erbij optel , kun je iets simpels hebben als een vitamine (b12) tekort, stress en dergelijke.

dus mijn advies ; ga snel naar de huisarts want misschien is het met een paar pilletjes en een verandering in leefstijl wel zo over. in ieder geval hoef je je dan geen zorgen meer te maken wt het zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je darmen zijn voor een groot deel verantwoordelijk voor je algehele gezondheid, dus ik denk dat je darmproblemen de oorzaak zijn van je klachten, loop hier niet mee door en ga naar je huisarts, misschien is probiotica al genoeg om je klachten grotendeels weg te nemen.