Verklaart een narcose mijn keelpijn?

Ik heb pas een operatie ondergaan en deze was onder narcose. wel een lichte narcose maar altijd na een operatie ben ik soms wel behoorlijk ziek door de narcose maar zou dit ook mijn keelpijn verklaren ik ben er deze morgen mee op gestaan zou dit een bijwerking zijn van de narcose?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.2K

Antwoorden (3)

Van de narcose op zich denk ik niet maar heb je geen na pijn van het beademings buisje dat je in je keel hebt gehad.
Hiervan heeft mijn man (word veel geopereerd) elke keer weer keelpijn.
Gorgelen met zout water helpt hier goed tegen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja joh,
Dat is van de narcose, ze duwen zo,n slang
naar binnen en dat beschadigt je keel.
Dat hou je wel een paar dagen.
Beterschap.
12 jaar geleden
Dit komt inderdaad door de beademingsbuis die ze inbrengen. De buis wordt voor inbrengen gesmeerd met glijmiddel en je keel wordt verdoofd met een verdovende spray. Aan de buis (ook wel tube (uitgesproken op zijn engels) genoemd) zit een ballon die van buitenaf met een pompje of ballonnetje opgeblazen wordt. De ballon in je keel zorgt ervoor dat de luchtpijp afgesloten wordt van de buitenwereld, waardoor er geen narcosemiddel verloren gaat aan de buitenlucht. Je keel kan beschadigt raken door de druk die dit ballonnetje op je keel uitoefent, of door ruw handelen bij het inbrengen van de tube.