wat gebeurt er eigenlijk met je hoofd als je hoofdpijn hebt?

ik heb wat hoofdpijn ,maar vroeg me af wat er dan gebeurt waardoor ik pijn in me hoofd krijg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag staat in de categorie "goeie vraag.nl". Lijkt mij niet juist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
owja wat dan Persoon & Gezondheid?

Het beste antwoord

Hoofdpijn kan o.a. ontstaan als je voor te lange tijd je spieren in je gezicht e.d. aanspant. Door bijvoorbeeld te lang te lezen op goeievraag.nl kun je onbewust bepaalde spieren te lang aanspannen wat leidt/lijdt(?) tot hoofdpijn. Begin het nu zelf ook te krijgen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet te zeggen.
Hoofdpijn is nog steeds een van de moeilijkste medische problemen.

Het kan spanningshoofdpijn zijn.
Of clusterhoofdpijn, of hoofdpijn door medicijnen, of hoofdpijn door vermoeidheid. (het is al laat he?)

Hoofdpijn zit niet in de hersenen, die zelf niet voorzien zijn van pijnzenuwen, maar in de structuren rond de hersenen, zoals de bloedvaten, de hersenvliezen, de aangezichtsspieren, de neusbijholten en de huid.

Het kan dus een van die dingen zijn die last en pijn geven.

Het kan ook nog komen van oogklachten, ingespannen kijken bij te weinig licht.
Of te weinig slaap of te weinig drinken of ...
... zoals ik al zei: niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker niet te vergeten: medicatie vaak last van langdurige hevige verkrampingen en gebruik daartegen hoge doseringen spierverslappers en pijnstillers. werkt prima maar de hoofdpijn is ondraaglijk.
Er zijn veel soorten hoofdpijn zoals de spierspanningshoofdpijn, migraine, focale hoofdpijn, hoofdpijn na overmatig drankgebruik, hoofdpijn door slecht zien. Voor een aantal hoofdpijnen maak je onbewust te intensief gebruik van de voorhoofdspieren of spieren die de ogen aan moeten passen om geforceerd beter te zien. Migraine heeft meer te maken met het uitzetten en inkrimpen van bloedvaten in het hersengebied.