ik wou graag weten of goede brandnetel goed voor het zuiveren van je ingewanden zo ja welke ?

ik ben lever patient en wou weten of dat je lever zuivert ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Brandnetel zuivert het organisme, ondermeer van urinezuur. Het helpt bij voorjaarsmoeheid en herstel na ziekte. Brandnetel zuivert de huid en helpt gewrichten soepel te houden.

Om de lever te zuiveren neem je beter Mariadistel. Mariadistelkruid bevat een actieve leverbeschermende stof die silymarine noemt. Silymarine beschermt en herstelt levercellen.

Mariadistelextracten worden voor alle soorten leverproblemen gebruikt. Of het nu gaat om leverinsufficiëntie, hepatitis, levercirrose, een luie of vette lever, galstenen of een alcoholische lever, silymarine kan altijd hulp bieden op voorwaarde dat de patiënt alle adviezen van de arts opvolgt.

Het Mariadistelextract wordt tevens toegepast als ondersteunende therapie om de schadelijke bijwerkingen van chemotherapie volledig of gedeeltelijk te neutraliseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist, weer een prima en helder antwoord.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Ed.
Beste wensen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor jou natuurlijk ook.
dank je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar kan ik mariadistel extract kopen of bestellen harstikke bedankt voor je reactie. cor

Andere antwoorden (3)

Brandnetel zuivert je nieren en niet je lever.
Brandnetel stimuleert de nieren door meer urine te vormen. Die is in ’t begin van de brandnetelkuur donkerder van kleur en ruikt sterker.
Van brandnetels kan je thee en soep maken. En je kan gedroogde brandnetelblaadjes op je gerechten strooien …
Maar één ding mag je zeker niet doen: overdrijven. Dan zou je een nierkoliek kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat heel goed voor je lever is is artisjok..
deze reinigt de lever, en is eigenlijk voor alles in je lichaam goed...

Toegevoegd na 2 minuten:
lees deze link even over de werkzaamheid van artisjok

http://www.avogel.nl/webwinkel/producten/boldocynara_forte.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor je lever is álles wat bitter smaakt goed. Witlof (vooral de pit die meestal juist verwijderd wordt), artisjokken, andijvie, rode grapefruit, grapefruit.
Verder reinigt bitterzout (magnesiumsulfaat), dat bij de apotheken verkocht wordt, eventueel na bestelling, zowel galblaas en lever als darmen.
Het is een laxeermiddel dat de galgang verwijdt, waardoor dikke gal (of kleine steentjes gal) weg kunnen en het zet de darmen tot extra activiteit aan, vandaar laxeermiddel. Wél het veiligste laxeermiddel van allemaal, al is het een oud middel. Om je 'ingewanden (ik lees: darmen) te reinigen is bitterzout hét aangewezen middel.