Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

als je in over gang ben kan je dan zwanger raken ?

heb net van mij dokter gehoord dat ik in overgang ben
vroege overgang wand ben nog maar 41 jaar
mij dokter zij dat ik niet meer zwanger kan raken
gelukkig heb ik al 2 kinderen.

wie zit er ook al in overgang op vroege leeftijd ?
wat voor klachten hebben jullie ?
en kan je echt niet meer zwanger raken ?

Toegevoegd na 17 minuten:
ik ben al 7 jaar niet ongesteld
en heb net mij spiraal er uit

Toegevoegd na 22 minuten:
ze hebben gezegt dat ik borderline heb maar ik twijfel heel er nu wand die klachten lijken ook op overgang
zo als huilen. stemverwisseling. angsten
dus begin nu ook te twijfelen
wil je meer weten hoor ik graag van jullie

Weet jij het antwoord?

/2500

Ook tijdens de overgang, als je onregelmatig menstrueert, is er nog een kans op zwangerschap. Als je dat niet wilt riskeren, is het verstandig om tot een jaar na de laatste menstruatie voorbehoedsmiddelen te blijven gebruiken, bijvoorbeeld condooms of een spiraal.

ik ben al vanaf mijn 38e jaar in de overgang. en menstueer sedert 2000 niet meer. Ben wel gestereliseerd op 30jarige leeeftijd. Als je dokter zegt dat je in de overgang bent kunnen helaas stemmimgswisselingen hebben, huilbuien het hoort er allemaal bij...dus dat zal het zijn en vertrouw je het niet ga je alsnog naar je huisarts die zal dan zeker bevestigen of het toch de overgang is of borderline...succes anne

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100