Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een allergie zich uiten in alleen bultjes?

mijn dochter heeft sinds een paar dagen last van allerlei bulten, eerst boven arm deze zijn weg, maar nu heeft ze ze op haar been.. het jeukt heel erg..
we hebben sinds een week een pup in huis.
kan het daarmee verband houden?

ze is niet verkouden of benauwd of zo..

morgen bel ik wel even de dokter, maar ik ben gewoon nieuwgierig.. vandaar de vraag..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
622

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat zou kunnen, galbulten bijvoorbeeld, oftewel urticaria of netelroos, jeukende bulten of vlekken, die meestal snel wegtrekken.
Zie hier: http://www.huidinfo.nl/urticari.html
Als je denkt dat ze allergisch is voor de hond, kan de huisarts een test (laten) doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nice, +1!

Andere antwoorden (2)

Het klinkt als uitslag als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan en oppassen met wat ze eet of aanraakt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je je pup al ontvlooit, wellicht heeft je pup een logeetje meegenomen die je dochter plaagt/ heeft geplaagd?! Sommige mensen zijn hier gevoeliger voor/lijken ze meer aan te trekken dan andere, dus het kan best dat alleen je dochter hier last van heeft. Bultjes van vlooien zijn vrij klein, maar jeuken enorm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding