Kan een allergie zich uiten in alleen bultjes?

mijn dochter heeft sinds een paar dagen last van allerlei bulten, eerst boven arm deze zijn weg, maar nu heeft ze ze op haar been.. het jeukt heel erg..
we hebben sinds een week een pup in huis.
kan het daarmee verband houden?

ze is niet verkouden of benauwd of zo..

morgen bel ik wel even de dokter, maar ik ben gewoon nieuwgierig.. vandaar de vraag..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat zou kunnen, galbulten bijvoorbeeld, oftewel urticaria of netelroos, jeukende bulten of vlekken, die meestal snel wegtrekken.
Zie hier: http://www.huidinfo.nl/urticari.html
Als je denkt dat ze allergisch is voor de hond, kan de huisarts een test (laten) doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nice, +1!

Andere antwoorden (2)

Het klinkt als uitslag als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan en oppassen met wat ze eet of aanraakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je je pup al ontvlooit, wellicht heeft je pup een logeetje meegenomen die je dochter plaagt/ heeft geplaagd?! Sommige mensen zijn hier gevoeliger voor/lijken ze meer aan te trekken dan andere, dus het kan best dat alleen je dochter hier last van heeft. Bultjes van vlooien zijn vrij klein, maar jeuken enorm.