Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Als je misselijk bent en het lijkt dat je moet kotsen wat moet je dan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Naar de dokter Voor medicijnen

Gewoon laten komen is bij mij de beste optie. Gelijk daarna voel ik me een stuk beter.

Kotsen! Kotsen is in principe een hele nuttige manier om van iets af te komen dat je niet verdraagt. Het lichaam heeft dat prima geregeld. Ben je misselijk op een moment dat je dat ECHT even niet kunt gebruiken, drink dan langzaam een glas cola. (geen zero of diet cola, maar gewone, met suiker) Succes gegarandeerd. Toegevoegd na 14 minuten: En je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om eens wat minder te gaan zuipen ;-)

Bij mij helpt een (stukje) appel, of een King pepermunt. En anders, wat ook al is gezegd: gewoon (nouja..) laten komen.

evt testen of je zwanger zou kunnen zijn. ziekmelden en goed voor jezelf zorgen.

op je linker zij gaan liggen, of een glas cola drinken

Zorgen dat die maag leeg komt. Dus boven het toilet gaan hangen, handdoek in de buurt, daarna je vinger in je keel. Neem je middelvinger :-) deze is het langste. Als het dan nog niet lukt: de achterkant van je tandenborstel, deze is iets langer :-) Goed in je toilet richten, dan hoef je daarna ook geen troep op te ruimen. Als je maag leeg is voel je je meestal weer kiplekker en vaak kun je weer gewoon verder eten, maar dat voel jezelf. Toegevoegd na 17 minuten: Alleen overgeven bij kinderen en báby's moet je wel serieus nemen. -als kindje ook niet wil drinken -langer dan 1 dag overgeeft -daarbij koorts en diarree heeft -Als baby's overgeven zou ik altijd even contact opnemen, dan bedoel ik natuurlijk niet het mondje voeding wat er wel eens uit komt. -Ook bij ouderen die daarbij koorts en diarree hebben zou ik ook even contact opnemen Maar omdat ik vermoed dat de vraagsteller deze leeftijd niet heeft, geldt dus mijn bovenstaande. Alleen als er bloed bij zit als je moet evergeven wordt het wel een andere zaak, dan neem je ook contact op met een huisarts.

Ik heb sochtends ook wel eens het gevoel dat ik moet kotsen en ik hang meestal ook al boven de wc en hoef dan niet maar of het nou wel of niet is nooit inhouden want het komt er toch ooit wel uit ;) het is nie fijn maar meestal daarna wel en soms ben je helemaal niet meer misselijk met uitroeptekens ik moedig GEEN MENSEN. Aan om expres te gaan overgeven of zo iets ,.

Ik probeer eerst altijd of ik het af kan laten zakken, overgeven is natuurlijk niet de fijnste bezigheid. Op de rug liggen, en een paar keer diep zuchten. Als het echt niet meer gaat, rennen naar de wc. Troep opruimen als je ziek bent is namelijk óók niet de fijnste bezigheid. Ik heb als ik ziekben meestal nog een bak naast mn bed staan voor als ik de run niet meer kan maken. Weersta na het overgeven de verleiding om water te drinken, dit verstoord je maag alleen maar. Als je even je mond wil spoelen en even een KLEIN slokje wil drinken om de smaak weg te spoelen, lauw water gebruiken. De warmte van een slokje rode wijn helpt goed om je buik weer te kalmeren. Dan heb je in elk geval beter kansen om rustig in slaap te vallen, en daardoor sneller op te knappen. Ga dan weer in bed liggen op je rug en laat je buik tot rust komen. Probeer na een klein uur rustig een kopje thee of koolzuurvrije cola te drinken. Beid'e werden door mn huisarts aangeraden.

Mischien u bent zwanger of u heeft geen gezond eten gegeten en als het veel keer gebeurde dan hup naar uw huisarts voor medicijnen

Bronnen:
Aldus mijn informatie