Als je misselijk bent en het lijkt dat je moet kotsen wat moet je dan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
45.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je ook daadwerkelijk gaan overgeven. Je lichaam geeft aan dat het haar inhoud kwijt wilt, dus gewoon laten gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het lijkt dat je moet kotsen, dan moet je maken dat een een zak, emmer, bak of toilet in de buurt hebt!
Als je maag wilt dat het er uit komt, komt het er uit. Dan kun je er beter optijd bij zijn, dan dat je dalijk over iets belangrijks, dierbaars of over jezelf of anderen heen spuugt.

Antwoorden (12)

Naar de dokter
Voor medicijnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon laten komen is bij mij de beste optie. Gelijk daarna voel ik me een stuk beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Mee eens.
Kotsen!
Kotsen is in principe een hele nuttige manier om van iets af te komen dat je niet verdraagt. Het lichaam heeft dat prima geregeld.

Ben je misselijk op een moment dat je dat ECHT even niet kunt gebruiken, drink dan langzaam een glas cola.
(geen zero of diet cola, maar gewone, met suiker)
Succes gegarandeerd.

Toegevoegd na 14 minuten:
En je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om eens wat minder te gaan zuipen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ "Het lichaam heeft dat prima geregeld." Dat was ik even vergeten, maar het klopt natuurlijk helemaal!
Powergen
12 jaar geleden
Dat laatste is echt kansloos... met dat zuipen.
Bij mij helpt een (stukje) appel, of een King pepermunt.
En anders, wat ook al is gezegd: gewoon (nouja..) laten komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
evt testen of je zwanger zou kunnen zijn.
ziekmelden en goed voor jezelf zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op je linker zij gaan liggen, of een glas cola drinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorgen dat die maag leeg komt.
Dus boven het toilet gaan hangen, handdoek in de buurt, daarna je vinger in je keel.
Neem je middelvinger :-) deze is het langste.
Als het dan nog niet lukt: de achterkant van je tandenborstel, deze is iets langer :-)
Goed in je toilet richten, dan hoef je daarna ook geen troep op te ruimen.
Als je maag leeg is voel je je meestal weer kiplekker en vaak kun je weer gewoon verder eten, maar dat voel jezelf.

Toegevoegd na 17 minuten:
Alleen overgeven bij kinderen en báby's moet je wel serieus nemen.
-als kindje ook niet wil drinken
-langer dan 1 dag overgeeft
-daarbij koorts en diarree heeft

-Als baby's overgeven zou ik altijd even contact opnemen, dan bedoel ik natuurlijk niet het mondje voeding wat er wel eens uit komt.

-Ook bij ouderen die daarbij koorts en diarree hebben zou ik ook even contact opnemen

Maar omdat ik vermoed dat de vraagsteller deze leeftijd niet heeft, geldt dus mijn bovenstaande.
Alleen als er bloed bij zit als je moet evergeven wordt het wel een andere zaak, dan neem je ook contact op met een huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb sochtends ook wel eens het gevoel dat ik moet kotsen en ik hang meestal ook al boven de wc en hoef dan niet maar of het nou wel of niet is nooit inhouden want het komt er toch ooit wel uit ;) het is nie fijn maar meestal daarna wel en soms ben je helemaal niet meer misselijk met uitroeptekens ik moedig GEEN MENSEN. Aan om expres te gaan overgeven of zo iets ,.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik probeer eerst altijd of ik het af kan laten zakken, overgeven is natuurlijk niet de fijnste bezigheid. Op de rug liggen, en een paar keer diep zuchten.

Als het echt niet meer gaat, rennen naar de wc. Troep opruimen als je ziek bent is namelijk óók niet de fijnste bezigheid. Ik heb als ik ziekben meestal nog een bak naast mn bed staan voor als ik de run niet meer kan maken.

Weersta na het overgeven de verleiding om water te drinken, dit verstoord je maag alleen maar. Als je even je mond wil spoelen en even een KLEIN slokje wil drinken om de smaak weg te spoelen, lauw water gebruiken.
De warmte van een slokje rode wijn helpt goed om je buik weer te kalmeren. Dan heb je in elk geval beter kansen om rustig in slaap te vallen, en daardoor sneller op te knappen.

Ga dan weer in bed liggen op je rug en laat je buik tot rust komen. Probeer na een klein uur rustig een kopje thee of koolzuurvrije cola te drinken. Beid'e werden door mn huisarts aangeraden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mischien u bent zwanger of u heeft geen gezond eten gegeten en als het veel keer gebeurde dan hup naar uw huisarts voor medicijnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het zelf net ook bij mij werkt het meestal al ik probeer te piepen (sprry) maar het werkt
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ben niet voor medicijnen!
Alles op de natuurlijke manier, dat kan zeet lastig zijn maar het duurt maar een paar dagen.

Wat ik jullie kan aanraden is als je moet overgeven ademhalingsoefeningen doen! Adem dan diep in en diep uit tot als je je beter voelt, HET WERKT ECHT!

Een andere manier is op je rug gaan liggen met je benen geplooid. en trug dezelfde ademhalingsoefeningen.

Vooral veel rusten en je lichaam het zelf laten oplossen want die weet het beter dan hoe wij er over denken.

Als je lichaam zegt je moet overgeven ga dan naar de wc of pak een emmer, ik weer dat het niet leuk is! Als je dan toch moet laat het gewoon opkomen want daarna kan je je beter voelen. Veel mensen voelen zich daar ellendig van want bij sommige mensen blijft het niet bij 1 keer. Maar je lichaam weet wat je doet.

Steek zeker je vinger niet in je mond want dan forceer je je lichaam en zal hij even het pad kwijt zijn waardoor je je nog slechter zal voelen.

Als je precies moet overgeven, ik weet dat dat hellemaal niet leuk is maar als het dan toch hebt hou voor de zekerheid een emmertje bij u en geen stress hebben want dat maakt de meeste mensen nog zieker. Denk aan iets leuk en denk aan de ademhalingsoefeningen: diep in en diep uitademen tot je je beter voelt.

Veel succes en als je het zo doet komt het zeker goed ;)