Welke brandwond heb ik?

Ik heb een brandwond. maar ik wil weten wat voor soort 1e graads 2e of 3e ik kon het niet vinden op google. eerst was mijn wond blauw en toen paars en deed veel pijn een dag daarna werd mijn brandwond bruin met een blaar en als je die blaar uitknijpt komt er doorzichtige spul uit :s ?? weet iemand wat voor brandwond dit is ?

Toegevoegd na 25 minuten:
EN HET DOET NU GEEN PIJN MEER

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet uitknijpen een blaar. Die blaar is eigenlijk een soort pleister die het lichaam zelf maakt. De huis onder de blaar geneest op die manier het beste. Dus komt er weer blaar op dan laten zitten en laat je lichaam zichzelf genezen.

Antwoorden (6)

2de graads

1ste graads is alleen rood
2de graads blaren
3de graads dan is het echt verbrand(zwart)
Zorgen dat de blaar, als hij open is, steriel afgedekt wordt met een gaasje.
En niet aan gaan zitten prullen, zoals uitknijpen. Afblijven is het beste
12 jaar geleden
Je hebt een 2e graads brandwond, want je hebt een blaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga voor de zekerheid naar je dokter, niet wachten bij ernstige wonden. Maar mij klinkt het als een tweedegraads brandwond. Al moet je hier zeker geen conclusies uit trekken, hup naar de dokter ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me overdreven. Een dokter doet ook niet veel aan een tweedegraads brandwondje, en ik heb niet de indruk dat het veel meer is dan dat.
Naar de dokter ga je alleen als het erg pijnlijk of bedreigend is. Niet voor een brandwondje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je hebt gelijk, de dokter zal niet veel meer kunnen met een brandwondje dan jij zelf, maar ze schreef dat het veel pijn deed, en blauw en paars werd. Dat zou mij toch iets meer verontrusten, en als het langer bleef zou ik toch de dokter een bezoekje brengen.
Het feit dat hij pijn doet geeft aan dat het geen derdegraads verbranding is. Bij derdegraads verbranding zijn ook de zenuwen verbrand. Het is waarschijnlijk een tweedegraads verbranding. Omdat het een blaar is. Maar zonder het te zien is het moeilijk. Een verbrande plek kan op verschillende plekken andere gradaties hebben. Dat doorzichtige spul is vocht. Nu de wond open is, is het heel belangrijk om hem goed schoon te houden en af te dekken met een gaasje. Als het roder wordt of het vocht anders van kleur wordt naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een tweedegraads brandwonde.
Hier zijn opperhuid en lederhuid beschadigd. Het verbrande oppervlak vertoont blaren met een helder vocht en is zeer pijnlijk. Meestal worden de blaren omringd door eerstegraads brandwonden.

Ontsmet met een waterig ontsmettingsmiddel. Breng brandzalf aan in een dikke laag. Bedek met steriele kompressen. Breng een verbandje aan.
Vochtblaren prikt men normaal niet open, omdat dat het infectiegevaar vergroot! Dus zeker goed ontsmetten.

Je hebt momenteel geen pijn meer, omdat het vocht uit de blaas is. Het zou kunnen dat er vannacht opnieuw een blaas op de brandwonde komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wond is inmiddels open. Smeer het dan niet in met brandzalf! Dat is echt niet goed.
Dit is een tweedegraads brandwond (blaar)
Niet aan pulken of knijpen, dan komen er bacterien in en krijg je een ontsteking.
Doe er even een gaasje op en vergeet niet eerst een vet steriel gaasje erop te doen, anders gaat het vast zitten in je brandwond en dat is echt niet fijn.