voldoende vitaminen nemen, veel drinken (sapjes en thee), keelsnoepjes en uitzieken
sterkte :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, en heel veel waterijsjes!

Andere antwoorden (7)

Je moet op iets zuigen; kan niet schelen wat, al is het een kiezelsteen. Dat bevordert de bloeddoorstroming en dat helpt. Verder is melk met honing goed. De honing verzacht de pijn. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eraf komen is misschien meer een kwestie van tijd, wat bij mij altijd helpt zijn strepsils. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4x 1000 mg paracetamol om de 6 uur.
Mocht dat niet genoeg zijn ibuprofen erbij 4x 200 mg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of keeltabletjes met chloorhexidine halen..die maken je keel 'schoon' en werken pijnstillend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
•Koud drinken of een waterijsje willen de pijn wel eens verzachten. Ook zuigen op een dropje kan de pijn verlichten. Speciale zuigtabletten zijn niet nodig. Drop werkt net zo goed.
•Gorgelen met kamillethee of zout water smaakt niet zo lekker, maar sommige mensen vinden er wel baat bij. U krijgt een juiste zoutoplossing als u in een glas warm water één theelepeltje zout oplost. Gorgeldranken uit de winkel werken niet beter, maar sommige mensen vinden ze minder vies smaken.
•Gun uzelf rust als u voelt dat u dat nodig heeft. Zeker als u koorts heeft en u zich niet lekker voelt. U doet er goed aan om vooral uw stem rust te geven. Dat wil zeggen: praat zo min mogelijk.
•Als de pijn erg hinderlijk is, kan een pijnstiller helpen. Voorbeelden van pijnstillers zijn: paracetamol, ibuprofen, diclofenac of naproxen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trachicol werk bijmij heel goed. Ademvrij is ook wel verlichtend.
Beter dan je vol te stoppen met paracetamol en/of iboprofen, dit is echt rotzooi, neem dit alleen als de alternatieven niet werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je hoest een goed hoestdrank (afgestemt op de hoest)

er is een scala aan zuigtabletjes te koop met of zonder extra vitamine. deze geven ook tijdelijk verlichting.

de luchtvochtigheid in huis hoog houden (doe zelf weleens natte handdoeken over de verwarming)

thee met honing of een lepeltje honing kan ook.

en je hebt een excuus om lekker drop te eten (als je zit lust en hier niet te ziek voor bent)

beterschap!!!