kaakgewricht maakt een krakend en knakkend geluid wat kan dat zijn?

Het betreft bijde kanten van het kaakgewricht

Toegevoegd na 7 minuten:
Soms is het ook een dag niet maar dan na een harde knak in het gewricht dan begint het gekraak weer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
esth0r
12 jaar geleden
dat zou ik ook wel willen weten, ik heb er ook last van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is Idd een apart iets en soms erg overheersend aanwezig met praten en of eten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een krakende kaak. Als het zo blijft, even naar de huisarts die je in het ergste geval doorverwijst naar de tandarts of de kaakchirurg. Waarschijnlijk niks aan de hand, gewoon een flip of the jaw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een flip of the jaw wat is dat
burgos
12 jaar geleden
Je kan ook een verwijzing vragen naar de k.n.o dokter.
Mijn schoondochter werd daar heen verwezen ook met kaakklachten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet beter dat mijn kaken knakken. Volgens mij heb ik dat mijn hele leven al. Als ik kauw dan hoor je: knap, knak, knak, knak, enz. Ik doe er al bijna 60 jaar mee, niks aan de hand. Maar als jij het pas hebt, zou je het even aan je huisarts kunnen vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het zins een jaartje ongeveer maar het wordt wel steedts erger vooral aan de rechterkant

Het beste antwoord

Ook ik heb dit wel eens gehad,ben naar m.n tandarts gegaan
en die stuurde mij naar fysio therapie speciaal voor kaak gewrichten.
Ik had gewoon moeite om mijn mond open te doen.
Met speciale mond therapie is dit goed verbeterd.
Zo zie je er is altijd hoop.
Succes
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Slijtage...

Ik heb hier een paar jaar geleden last van gehad, vooral tijdens het eten of als ik moest gapen. Meestal zit er dan een heel klein stukje (kruimeltje) kraakbeen los wat tussen de scharnierende botten gaat zitten, dit stukje kraakbeen word kleingemalen met de tijd (kan een paar jaar duren)