De dokter en mijn longarts nemen mij niet serieus met mijn astma wat moet ik doen?

Ik heb astma maar word niet serieus genomen ben al zo vaak bij de dokter geweest en een paar keer bij de longarts maar het interesseert ze niet dat ik elke ochtend ontzettend benauwd opsta veel astma aanvallen heb op een dag en s avonds benauwd in mn bed lig ik slaapproblemen heb omdat ik niet in slaap kan komen door de benauwdheid en dan als ik eindelijk slaap ik een paar keer per nacht wakker word.. ik heb al meerdere dokter gehad die me daarin ook niet serieus namen wat moet ik doen?

Toegevoegd na 13 minuten:
er staat vast dat ik astma heb maar de klachten worden erger en dat nemen ze niet serieus of gaan er niet eens op in...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Zoek eens bij jouw in de buurt een astmaverpleegkundige,deze zijn meestal werkzaam in ziekenhuizen of gezondheidscentra,maar hebben een aparte poli,deze hebben langer de tijd voor je aan te horen en hebben zich gespecialiseerd in astma,met diverse opleidingen.
Ik weet dat hier in Limburg bijna in elk ziekenhuis in de buurt eentje zit,dus weet niet waar je woont,maar dat zal je vast wel ergens kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Naar een andere doktor en specialist gaan voor een zgn second opinion.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een second opinion aanvragen bij een andere huisarts.
Verstandig is om eerst bij je ziektekostenverzekering na te vragen of zoiets vergoedt wordt.

Wellicht heb je dit al gedaan, vragen aan de huisarts waarom er niet serieus op je klachten wordt ingegaan.

Iemand meenemen die jou hierin kan ondersteunen

Of bij een maatschappelijk werk aankloppen voor ondersteunende hulp.

In ieder geval niet bij de pakken neer gaan zitten! Heel veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als meerderen dokters zeggen dat het niks is en in het ziekenhuis ook dan zal je geen asma hebben miss iets anders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je astma hebt, moet je ook getest zijn op allergieën. Het zou wel eens goed kunnen dat je allergisch bent voor huismijt en/of huisstof. Dat kan verklaren waarom je zoveel last hebt 's nachts en 's ochtends.