Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom is mijn linkerkant sterker terwijl ik rechtshandig ben?

ik ben rechtshandig. Maar mijn hele rechterkant is zwakker. Met voetbal ben ik 2-benig. Ik schiet met links harder, maar met rechts gerichter. In het begin was ik alleen rechtsbenig, ik heb het met linksschieten mezelf aan geleerd.

zoals ik al eerder had gezegd, mijn rechterkant is toch zwakker. mijn benen, armen en zelfs mijn rechteroog een beetje. Ik merk dat als ik me ogen relax, dat de rechter dan iets dichter is.

Ik ben in mei 2012 wel hard op mijn rug en nek gevallen, waardoor mijn rug is verschoven en nogal is verzwakt. Als ik normaal zit of naar links leun, zak ik altijd automatisch naar rechts.

Weet iemand hoe dit komt? En of dit ook door me rug komt of niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Meer mensen zijn niet uitgesproken links-of rechts handig. Zoals jij het beschrijft ben jij dat ook niet.
Met je rug zou ik toch nog eens langs de huisarts gaan, je hebt er maar één hè en die moet nog jaren mee. Misschien kan je met bepaalde oefeningen je rug weer wat versterken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik had mijn pezen van mijn linker schouder gescheurd bij een val en dacht; valt mee het is mijn linker kant en ik ben rechts. dat is niet zo. je tilt links en stuurt met rechts en daarom ben je links sterker dan rechts, altans dat is bij mij zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding