Kan je uit deze foto afleiden dat mijn pink gebroken is?

Op de foto's is het niet goed te zien maar mijn rechter pink staat krom naar link. Mijn rechterpink kan ik niet meer buigen en niet meer tegen mijn ringvinger aan duwen.
Als ik wat pak met mijn rechterhand dan buigt mijn pink ook, en dat doet ook zeer. Het enige wat ik ermee kan is uitstrekken.
Op de eerste foto zie je mijn hand van de bovenkant en op de tweede van de onderkant.
Weet iemand wat er is gekneusd, gebroken, uit het kootje of een scheurtje?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Nee, dat kunnen wij niet zien op de foto. Als leek kunnen we zelfs op een rontgenfoto niet zien wat er aan de hand is. Ga gewoon naar de dokter die heeft er voor gestudeerd en aan zijn antwoord heb je dus veel meer dan aan dat van mij, als ik al een gokje zou willen wagen
12 jaar geleden
Ja hij is gebroken. Dus ga lekker naar je huisarts!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe even normaal zeg, en post dit niet op goeievraag.nl met foto's maar ga hier direct mee naar een dokter!!

Waarom? Ik kan helaas uit ervaring zeggen (door verkeerde behandeling in buitenlands ziekenhuis) dat als die vinger in die staat verkeerd en er lang genoeg niks aan gedaan word, de vinger zal verstijven en nooit meer gebruikt kan worden. Geloof me, dat gebeurd sneller dan men denkt en is heel -met de nadruk op heel- erg vervelend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grinnik, je hebt wellicht een (sub)-luxatie van je pink, al dan niet gepaard met een breuk.
Je gaat best even langs bij je arts (of spoedgevallendienst). Ze zullen een foto maken en voorzichtig aan je pink trekken tot deze weer in positie komt. Daarna zal je je pink weer kunnen buigen.

Ps: 't is beter dergelijke vragen aan je arts te stellen en niet ergens op internet.

Beterschap !

Toegevoegd na 1 minuut:
En met 'foto maken' bedoel ik natuurlijk een röntgenfoto ;-)