Hoe komt het dat als ik thuis ben ik het benauwd heb?

Als ik thuis dan loop ik te hijgen als een nijlpaard terwijl ik een goede conditie heb. De luchtvochtigheid is rond de 60/70 er ligt een laminaat vloer en er wordt genoeg gelucht en ook is alles schoon. Hoe kan dit? De huisarts kan niets vinden omdat ik het probleem meestal alleen thuis heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Het zou kunnen dat je enigszins claustrofobisch bent en ongemerkt benauwd wordt in afgesloten ruimtes. Misschien is het een vorm van hyperventilatie, het zou ook kunnen zijn dat er stoffen in je huis zijn waar je niet tegen kunt. Voor een nieuwbouwhuis zou dat het salpeterzuur in de wanden kunnen zijn.
Het zijn zo maar wat suggesties. Misschien heb je er wat aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aponi
13 jaar geleden
In nieuw gestucte muren zit erg veel vocht. En het zou natuurlijk kunnen zijn dat je allergies bent voor de stoffen die nu nog vrij komen.
Extra luchten is denk ik de enige optie dan tot de muren door en door droog zijn

Andere antwoorden (4)

Misschien maak je je onderbewust ergens druk om (huis gerelateerd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
huisstofmijtallergie? Zou eens vragen of je getest kan worden op allergie
13 jaar geleden
Aponi
13 jaar geleden
Verandering van het weer, veel vochtiger en toch warm kan de allergie erger maken.
Weet niet hoelang je deze medicijnen al hebt maar ik heb ook diverse soorten moeten uit proberen voordat ik de goede had. Maar merk nog steeds dat ik het ene moment benauwder ben dan het andere
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Purple, misschien wordt je ongevoelig voor de medicijnen. Ik denk toch dat je het richting een allergie moet denken. Als je spiritueel bent, je huis goed energetisch schoonmaken.
Dan ligt de oorzaak dus duidelijk thuis.
Wat kan het allemaal zijn...
Allergisch voor het schoonmaak middel waar het huis mee wordt schoon gemaakt.
Een airconditioning....die niet goed werkt of juist te goed.
Lullig maar waar...een huisdier als je die hebt.
Bepaalde plant in huis....
Graspollen in je tuin...als je die hebt.
En vanuit een hele andere hoek nu...angst.
Angst in je huis...waarvoor dan...je relatie?
Je krijgt het benauwd...dus weinig lucht...moeite met ademhalen...hyperventilatie-achtig klinkt het lichtelijk.
Dat is vaak gerelateerd aan angst voor iets....bang voor iets of iemand....succes met het uitzoeken. En sterkte vooral, groetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je dit al zolang als je in dit huis woont? Zo ja: is er dan onlangs iets veranderd?
Heb je mechanische ventilatie? (Zoals in een flat of appartementencomplex.) Zo ja, werkt die goed? Zijn de pijpen schoon?
Zijn er momenten dat het erger lijkt dan anders? (Ik kan zelf bijvoorbeeld niet goed tegen veel vocht in huis, relatieve vochtigheid hier is 50-60, die stijgt als er was te drogen hangt en dat merk ik ook gelijk aan minder lucht.)

Ik hoop dat je toch kunt ontdekken wat dit veroorzaakt, en vooral: dat je een oplossing kunt vinden. Sterkte!