Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Al 2 dagen een ijskoude duim. Moet ik me zorgen maken?

Ik heb al 2 dagen een ijskoude duim. Vooral het deel na het 2de gewricht. Het is ook wat minder gevoelig. De rest van beide handen zijn zoals ze horen.

Een aantal weken terug dacht ik er een splinter te hebben. Heb deze een aantal keer geprobeerd te verwijderen met een naald en pincet, lukte niet. Vervolgens afgelopen 2 weken en nu nog steeds eigenlijk, pijnlijk als ik op de binnenkant druk (de tegenovergestelde kant van de nagel) en nu dus al 2 dagen een ijskoude duim.

De duim is niet dik, geen verkleuringen, ziet er gewoon zo uit als de andere duim.

Wat is dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je koude duim kan verschillende oorzaken hebben o.a. vernauwde bloedvaten. Daar zou ik me zorgen over maken, ja. Een bezoek aan de huisarts is zeker aanbevolen.

Of je je zorgen over de splinter moet maken, hangt er vanaf welke splinter het is. Een houtsplinter kan je er misschien nog uitweken in een badje water met soda. Met splinters van metalen en glas moet je uitkijken. Daar kan je de huisarts ook beter advies voor vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding