Al 2 dagen een ijskoude duim. Moet ik me zorgen maken?

Ik heb al 2 dagen een ijskoude duim. Vooral het deel na het 2de gewricht. Het is ook wat minder gevoelig. De rest van beide handen zijn zoals ze horen.

Een aantal weken terug dacht ik er een splinter te hebben. Heb deze een aantal keer geprobeerd te verwijderen met een naald en pincet, lukte niet. Vervolgens afgelopen 2 weken en nu nog steeds eigenlijk, pijnlijk als ik op de binnenkant druk (de tegenovergestelde kant van de nagel) en nu dus al 2 dagen een ijskoude duim.

De duim is niet dik, geen verkleuringen, ziet er gewoon zo uit als de andere duim.

Wat is dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (1)

Je koude duim kan verschillende oorzaken hebben o.a. vernauwde bloedvaten. Daar zou ik me zorgen over maken, ja. Een bezoek aan de huisarts is zeker aanbevolen.

Of je je zorgen over de splinter moet maken, hangt er vanaf welke splinter het is. Een houtsplinter kan je er misschien nog uitweken in een badje water met soda. Met splinters van metalen en glas moet je uitkijken. Daar kan je de huisarts ook beter advies voor vragen.