Wat is dit op mijn been (jeuk en rood)?

Ik heb vreselijk jeuk op mijn been, wat is dit? Het is op 4 plaatsen, waar het rood is. Ik denk dat het van het krabben komt, er zijn wondjes op die rode vlekjes. Het is alleen op mijn rechterbeen. Zie foto. Ps: hoe kan ik het wegkrijgen? Of hoe kan ik toch die jeuk wegkrijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Oei, dat zouden vlooienbeten kunnen zijn...Ik denk dat, omdat vlooien graag een 'groepje' van beten maken. Bij jou zitten er ook drie op een rij. Ook zitten vlooien het snelst op je been, omdat ze van de vloer af springen naar een lekkere 'vleestaxi'.

wikipedia zegt: "De beet verloopt aanvankelijk nagenoeg ongemerkt; wel treedt na verloop van tijd vaak een sensibilisatie op tegen het speeksel dat de vlo inspuit in de bijtwond om het bloed niet te laten stollen (anticoagulans). Na dat tijdstip worden vlooienbeten duidelijke jeukbulten, soms zelfs uitgebreide bladders, met soms een rood puntje in het midden waar de beet zat."

Heb je huisdieren, of bezoek gehad met een hond? Een katten- of hondenvlo wil nog wel eens een 'sappig' mensenbeen kiezen. Ik zou in ieder geval direct de vloerbedekking e.d. behandelen.

Het zouden ook beten van een ander insect kunnen zijn, dat is moeilijk te zeggen van zo'n foto. Iedere huid reageert anders en het is niet duidelijk of de wondjes door het krabben zijn ontstaan.

Om de jeuk tegen te gaan: Het moeilijkst maar het best is om er af te blijven. Verder kan je prikweg-zalf of spray kopen bij de drogist. Ook koel houden wil helpen.

Sterkte!

Toegevoegd na 1 uur:
ik zou een anti-jeukmiddel NIET op het wondje smeren, de ingrediënten van de crème/spray zouden kunnen branden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Menthol zalf werkt verkoelend en helpt wat tegen de jeuk.
Als ze niet verdwijnen of minder worden, na een aantal dagen, even langs de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meteen naar de huisarts gaan, die kan ook vaststellen wat het is. Dat kunnen wij niet via een foto. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat je moet doen als je jeuk het dan mot je niet jeuken en nog kolonje met droge papier en het verbrand wel maar dat is juist goed