Na een operatie aan neustussenschot moet ik 6 x per dag spoelen met zoutwater. Vraag me af hoeveel ml per keer?

Ik heb een operatie gehad aan het neustussenschot en verkleinen van de neusvleugels. Er werd aangegeven een mok met zoutwater maar een mok per keer lijkt me erg veel om te spoelen. Misschien heeft iemand er ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Mijn ervaring , kook wat water ,doe er wat zout bij ,laat het afkoelen ,en ja met een pipet (wel een schone ) in je neus druppen terwijl je achter over ligt met je hoofd ,1 neus gat dicht en snuiven maar . Hele neus IN soep kom of mok kan ook . Je kunt het ook kant en klaar kopen bij de apotheek dan heet het fysiologisch zout €€. Gebruik het lauw de miste pijn . Sterkte . Bij problemen of twijfel raadpleeg je arts .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om de neus te spoelen heeft u een spuitje van 20 ml nodig. Deze spuitjes zijn verkrijgbaar bij de assistente van de polikliniek KNO. U krijgt het spuitje ook mee na opname op de verpleegafdeling, als u een neusoperatie heeft ondergaan.

Het is prettig om te spoelen met handwarm zout water. Giet een gedeelte van het spoelwater in een schoon glas of kommetje. Vul de spuit van 20 ml met zoutoplossing. Houd uw hoofd voorovergebogen met de kin op de borst boven de wastafel en draai uw hoofd naar rechts, zodat
het rechter neusgat onder komt. Zet de spuit in het neusgat en spoel rustig de neus schoon.

Lees meer uitleg in de bron met foto's:

http://www.meandermc.nl/files/2/1/2/0/3/20246_neusspoelen_kno_jun10_Internet.pdf