Ik heb twee harde bultjes op mijn achterhoofd, wat zijn dat?

Ze voelen een beetje als kleine stukjes los zittend bot, van ongeveer 1.5 en 1 cm. Ze zitten niet helemaal los, maar ik kan ze een ongeveer 0.5 cm heen en weer duwen met mijn vinger. Het zit achter de huid maar voor de schedel.

Ze zitten beide horizontaal naast elkaar, ter hoogte van de oren. Elk bultje zit ongeveer 5 cm van een oor af.

Ik voel er niks van, behalve als ik er met mijn handen aan zit.

Wat is dit, moet ik er iets mee doen en moet ik zorgen gaan maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (1)

vetbultjes, deze kun je eenvoudig weg laten halen als je je eraan stoort, dit is niet schadelijk, maar laat er de huisarts eens naar kijken