Wat kan je allemaal aan je voet hebben als je hem hebt verzwikt?

Een vriendin van mij heeft haar voet verzwikt en heeft al 2 x foto's laten maken van haar voet maar blijft er pijn aan houden, ze moet volgende week terug komen maar ze is nogal bang voor erge dingen aan haar voet, wat zou je allemaal kunnen hebben aan je voet als je hem alleen verzwikt hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Kan van alles aan de hand zijn. Het kan behoorlijk pijn doen, maar vaak geneest het weer en dat kost wel even tijd.

Het kan zijn dat de enkelbanden zijn verrekt of een klein scheurtje erin. Er kan een grote bloeduitstorting ontstaan(blauwe plek). Ook kan er toch een klein scheurtje in een van de zovele botjes in je voet zitten. Dat is niet altijd te zien op de foto. Ook kan de achillespees een gevoelig zijn en dan kan je vriendin ook nog wat vocht in de voet krijgen. Het vocht kan ervoor zorgen dat de dokter niet goed kan zien wat er aan de hand is.

Waarschijnlijk valt het allemaal wel mee. Natuurlijk blijft de voet een tijd lang gevoelig. Tenslotte leunt je hele gewicht erop. Mocht ze het niet vertrouwen gewoon weer naar de dokter gaan. Sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een verzwikte voet is meestal dik van het vocht, blauw, warm, klopt en doet pijn (veel pijn). De pijn wordt veroorzaakt door uiteraard de vezwikking (uitgerekte banden) en doordat de voet is opgezwollen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Post-traumatische dystrofie