nee hoor aan je ogen zitten spieren die je ogen weer terug draaien...
zo werd vroeger ook gezegd als je scheel zat te kijken en de klok slaat 12 uur bleven je ogen zo staan...ik heb het 100 keer geprobeerd en ik kijk nog steeds niet scheel ...dus broodje aap...
je kan hooguit hoofdpijn krijgen als je het te vaak doet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Onzin, wat wel zou kunnen (maar niet daardoor) dat het oog uit de oogkas komt. Daarvoor is geweld of ander ingrijpen nodig.
NB Als je je ogen in een speciale stand zet was de waarschuwing van oudere mensen (ouders, ooms en tantes ), dat als je de klok van Rome hoort slaan dat dan je ogen zo blijven staan. Aangezien je hier de klok van Rome niet kan horen is dat een loos dreigement.