Veel verschillende oorzaken zijn mogelijk:
- Je zit veel stil (te werken achter pc)
- Je eet minder (bij verteren komt energie kwijt -> energie = warmte)
- Lage bloeddruk (lage verspreiding van warmte over je lichaam)
- Aangeboren (sommige mensen zijn nou eenmaal kouder dan anderen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Uw klachten lijken meer op een algeheel symptoom: een signaal van uw lichaam over uw stofwisseling, de motor binnenin uw lichaam.

Ik zou u aanraden een checkup aan uw huisarts te vragen: controle van de bloeddruk, het ijzergehalte van uw bloed en de bezinking.
Wanneer daar niets uit komt, is het verstandig naar een goede arts, acupuncturist of een homeopatisch arts te gaan.
Er zijn specifieke homeoptische middelen die u misschien kunnen helpen maar daar zijn meer gegevens van uzelf voor nodig om hierover wat te adviseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen zijn dat je misschien te weinig eet?,je lichaam heeft brandstof (eten) nodig om het warm te stoken.Voldoende slaap en lichaamsbeweging kan ook van invloed zijn.
In sommige gevallen is het goed om deze klachten te bespreken met je huisarts,want het kan natuurlijk ook zijn dat er iets anders aan de hand is zoals een schildklier probleem.Maar vaak heb je dan ook nog wat andere klachten erbij,dus laat ik je vooral niet ongerust maken.
Het beste met je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grootste oorzaak van het altijd koud hebben is dat je doorbloeding niet optimaal is. Vooral bij vrouwen is bekend dat ze geen optimale doorbloeding hebben. Dit komt doordat het vet gelijkmatiger over het lichaam is verdeeld dan bij mannen. Hierdoor worden de organen beter doorbloed maar stroomt er juist minder bloed naar uiteinden, de handen en voeten. Gevolg is dat je het snel koud hebt.
Hormoonwisselingen kunnen ook een oorzaak zijn.
Het altijd koud hebben kan ook een symptoom van een ziekte zijn, zoals een traag werkende schildklier, bloedarmoede, ondergewicht, B12-tekort, lage bloeddruk of het Chronisch Vermoeidheidssyndroom.
Er zijn talloze ziekten waarbij het altijd koud hebben een symptoom is.