Waarom moet ik altijd niezen als ik mijn neus spoel dmv water snuiven?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
8 jaar geleden
Omdat je neus spoelen met water niet iets is dat je normaal doet. Is dit op aanraden van je arts?
Amadea
8 jaar geleden
Als je dat met kraanwater doet dan is dát waarschijnlijk de oorzaak. Je kunt dat veel beter met gesteriliseerd water doen, anders loop je kans op een voorhoofdsholte- of bijholteontsteking! Zie http://www.gezondheidsnet.nl/griep-en-verkoudheid/neusspoeling-leidt-mogelijk-tot-holteontsteking
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In Nederland (en in België vast ook) is het kraanwater nagenoeg steriel; vaak sterieler dan gedestilleerd water. Of je voor een neusspoeling duur gedestilleerd water of goedkoop kraanwater gebruikt maakt dus niets uit.
In veel andere landen (waaronder de VS) is de kwaliteit van het kraanwater veel minder goed. Het onderzoek uit je bron is gedaan in New York en zegt dus niets over de Nederlandse (en Belgische?) situatie.
Bovendien is het een studie met een zodanig ontwerp dat je erg voorzichtig moet zijn met al te harde conclusies te trekken.
Castle
8 jaar geleden
Ritsuka. Ook veel moslims hebben dit als onderdeel van het wassen voor het gebed. Naast de bekende wasplaatsen wordt ook de neus gereinigd door water erin te snuiven en er weer uit.
http://www.risallah.com/islam/gebed.php?g=leer_woedoe#stap4
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik snuif iedere avond, en ik doe elke avond dus mijn neus met water spoelen om te zorgen dat er geen chemicaliën in mijn neus achterblijven, op deze manier heb ik minder last van wondjes. Het snuiven wil ik niet stoppen, maar is het verstandig om te stoppen met het op deze manier schoonmaken van mijn neus? Ik weet niet echt hoe ik mijn neus anders schoon kan maken van de chemicaliën, maar ben nu weer bang dat ik mijn neus verder naar de tering help.
Ritsuka
8 jaar geleden
Wat snuif je?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Coke
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Van coke snuiven gaat je neusbeen kapot (er vallen gaten in) en krijg je dus een vervormde neus!

Antwoorden (1)

Niesen is hetzelfde als hoesten. Wanneer in de luchtwegen iets zit dat het lichaam wil verwijderen, wordt er of gehoest of geniesd.
Als je je neus wilt spoelen om de luchtwegen vrij te maken van slijm, kan je beter bij apotheek of drogist ampullen halen die aqua destillata en zout bevatten. Deze ampulllen zijn daar speciaal voor (worden ook voor baby's gebruikt). Mocht je het toch in eigen hand willen houden, koop dan een liter gedestilleerd water en voeg daar een kleine hoeveelheid zout aan toe. Niesen moet je zeker!